Cum să gestionezi voucherele de reducere în e-commerce

Cum să gestionezi voucherele de reducere în e-commerce

Tichetele de reducere (cunoscute și sub numele de tichete promoționale, coduri promoționale etc.) sunt una dintre cele mai comune opțiuni de fidelizare a clienților, implementate într-un e-commerce. Acestea pot varia de la o reducere inițială pentru abonarea la un serviciu, înregistrarea ca utilizator sau o recompensă pentru anumite valori de achiziție.

Este important să nu confunzi tichetele de reducere cu tichetele cadou. Acestea din urmă oferă posibilitatea consumatorului de a face o achiziție de o anumită valoare, gratuit, fără a ști efectiv în prealabil ce produs va achiziționa. Cu toate acestea, tichetele de reducere sunt bonusuri pe care un magazin online le poate folosi pentru a-și recompensa clienții pentru că au atins diferite praguri de vânzare în online.

Ce ar trebui să ai în vedere atunci când începi o strategie de loializare a clienților care include vouchere de reducere?

1.Automatizarea

Când vine vorba de oferirea de bonusuri de acest tip, este vital ca afacerea ta online să aibă un grad ridicat de automatizare. Strategia trebuie să includă o schiță clară și completă a modului în care voucherele vor fi acordate și trimise clientului. Același plan de automatizare a marketingului poate ajuta echipa de vânzări să creeze aspectul sub care vor ajunge tichetele de reducere la clienți.

2.Valabilitatea și termenul de  expirare.

Nu este nimic mai rău pentru client decât utilizarea unui voucher de reducere care nu funcționează. Este important ca în momentul emiterii codurilor de reducere, acestea să fie activate corect și incluse în baza de date corespunzătoare care permite utilizarea lor și, de asemenea, ca durata lor să fie corect definită. Acest lucru trebuie comunicat în mod clar clientului în momentul livrării voucherului. Cum se decide expirarea? În funcție de obiectivul pe care îl ai când oferi reducerea. De exemplu, dacă voucherul de reducere a fost acordat la înregistrarea inițială, atunci obiectivul este de a încuraja prima achiziție; o dată de expirare care este prea îndepărtată poate întârzia decizia potențialului client de face o achiziție.

3.Monitorizarea concurenței

Spre deosebire de voucherele de bun venit, cele care îi recompensează pe clienții care fac vânzări mari trebuie calculate astfel încât să nu oferi mai mult decât îți permite profitul să o faci. Un monitor preturi te poate ajuta să decizi ce valori să implementezi pentru produsele tale, astfel încât să atragi clienții să te aleagă pe tine și nu pe rivalii tăi. De asemenea , este important să se evaluezi valoarea reducerii care va fi acordată în fiecare caz, în funcție de situația în care se află  clientul. Prețurile tale trebuie să îți permită să faci reduceri, fără să îți afecteze marjele de profit. Pentru a menține o strategie de prețuri avantajoasă, ia în considerare atât numărul de clienți care primesc reducerea, cât și procentul real al acestora care o utilizează, împreună cu costurile de operare care vor fi suportate de utilizarea acesteia: de la costurile de expediere la costurile de întreținere și operaționale ale platformei online în sine.

Voucherele de reducere trimise la momentul potrivit pot fi cheia către majorarea vânzărilor. Ține de tine să le gestionezi astfel încât să îți aducă un plus afacerii tale, iar împreună cu un soft de monitorizare a concurenței, cu siguranță vei reuși să convingi clienții că ești cel mai bun comerciant online.