O-aventura-invelita-in-cauciuc

O aventura invelita in cauciuc

Fie ca este vorba de protectie impotriva pensiei alimentare dupa ce am baut putin mai mult la o petrecere, fie ca este vorba despre folosirea acestora in domeniul medical, cand vorbim despre cauciucuri, in general ne referim la un singur lucru: anvelope.

Fiindca automobilul a devenit atat de important in viata noastra incat, asemanator telefonului mobil, calculatorului, tabletei, bancului de dimineata sau persoanei iubite, nu putem functiona fara acesta.

Comfortul oferit de o plimbare cu automobilul este, in mod evident, net superioara celui pe care il ofera, spre exemplu, un tren sau un autocar. Dincolo de faptul ca pasagerii din automobilul propriu sunt intotdeauna cei pe care ii doriti, chiar si timpul estimat de sosire poate fi in unele cazuri mai mic decat cu un alt mijloc de transport. Acest lucru este in special valabil in cazul trenurilor, data fiind situatia cailor ferate din Romania. Dar cum nu despre CFR ne-am adunat aici sa vorbim, haideti sa trecem la… cauciucuri.

Termenul de “cauciuc” este un termen de uz general, descriind un tip de polimer elastic din guma, cu origine naturala sau sintetica. Diferenta dintre natural si sintetic poate fi observata la costurile de productie: cauciucul sintetic este mult mai ieftin din punct de vedere al costurilor de productie decat cel natural. Motiv pentru care, in fabricarea anvelopelor, se foloseste cauciucul sintetic, obtinut din izopren. Cum, nu stiati ca exista si cauciuc natural?

Ei bine, prin anul 1744, in urma unei expeditii in Peru, avand ca scop masurarea meridianului terestru, Charles Marie de La Condamine descopera arborele de cauciuc si proprietatile sevei acestuia. O suta de ani mai tarziu, Charles Goodyear descopera vulcanizarea. Intr-un mod pur intamplator. Oare cate descoperiri s-au facut intamplator si totusi au ajuns sa influenteze societatea in care traim, la un asemenea nivel incat sa o faca de nerecunoscut? Cred ca majoritatea.

Dar, vorbim despre cauciucuri. Cauciucul sintetic, in ciuda descoperirilor destul de timpurii a vulcanizarii, izoprenului si arborelui de cauciuc, meritul inventarii cauciucului sintetic se datoreaza lui Fritz Hofman, de abia prin anul 1909.

Dar folosirea cauciucului pentru anvelope, se datoreaza lui Robert W. Thompson si lui John B. Dunlop. Care desi nu erau anvelope in sensul pe care il stim in zilele noastre, urmau sa fie prima piatra pusa la temelia unei intregi industrii: industria auto.

Intorcandu-ne in zilele noastre, observam ca putem gasi anvelope de toate formele, marimile, preturile si provenientele. Dovada ca exista destula cerere pe piata incat sa nu ne temem ca oferta noastra nu ar putea fi aleasa. Apropo de preturi, stiati ca prin secolul XIX, anvelopele costau de peste 100 de ori mai mult decat in momentul de fata? Si rezistau cam peste 50 de ori mai putin.

Acum, datorita costului din ce in ce mai scazut de productie, gasim anvelope potrivite oricarui buzunar. Este nevoie doar de rabdare si rezistenta fizica, pentru a merge prin toate magazinele, in cautarea ofertei perfecte. Sau, puteti intra “online,” pe un site precum www.anvelomag.ro si in urma catorva click-uri, sa vi se livreze anvelopele chiar la usa dumneavoastra. Incercati! Daca nu acum, la iarna sigur o veti face!

Cititi si :

1. Secret Mercedes test for Pirelli tires angers rival Formula One teams
2. Indianapolis 500: Goodyear Tires to Show Support of Troops
3. Tires and rims stolen from car
4. Moore volunteers patch tires for residents’ vehicles; team has worked together since Joplin