Realitatea-virtuala-tot-ce-trebuie-sa-stiti

Realitatea virtuala: tot ce trebuie sa stiti

In ultimii ani, industria jocurilor de realitate virtuala a castigat deja o dimensiune semnificativa a pietei si inca arata un ritm de crestere rapid. La inceput, ideea realitatii virtuale a fost fascinanta si putin fantastica. Desi, pe masura ce VR a devenit realitate, cu totii putem fi de acord, are potentialul de a deveni urmatorul „mare lucru”.

De la lansarea primelor prototipuri de Oculus VR si Samsung Gear VR, noua era a realitatii virtuale a inceput. In 2015 HTC a lansat castile Vive, echipate cu controlerele de mana si tehnologia de urmarire. Si la sfarsitul acelui an, veniturile globale ale Realitatii virtuale in industria jocurilor de noroc au ajuns la 4,3 miliarde de dolari.

La doar un an mai tarziu, au existat 230 de companii de dezvoltare VR, producand atat hardware si software de realitate virtuala. Pe baza acestor date si a unei cereri uriase, expertii au prezis rata de crestere anuala a pietei de jocuri VR cu 25-27%, venitul total depasind 45 USD Bin 2025.

Aceasta prognoza a cresterii se bazeaza pe tendintele actuale ale pietei jocurilor VR:

  • Liderii de productie hardware precum Oculus, HTC, Sony, Google tind sa dezvolte casti VR mai mobile si accesibile;
  • Noile tehnologii inovatoare ale castilor VR, care asigura libertatea de miscare si de recreere a 5 sentimente de baza, vor defini cresterea continutului de VR;
  • Se prevede ca Nintendo, Microsoft si Sony vor scadea pretul pentru produsele de jocuri VR in urmatorii cativa ani.

In ceea ce priveste actiunile hardware, datorita mobilitatii crescande, cantitatea de vanzari de console VR va scadea (5% in 2017). In ciuda acestui fapt, vanzarile de casti VR au crescut cu 32% pana la sfarsitul lui 2017. Urmatorul salt mare este de asteptat sa fie o casca VR independenta si un continut adecvat de joc.

Realitate virtuala in jocuri: ce se intampla pentru afaceri?

Initial, HMD-urile VR au fost create pentru divertisment, cu accent pe jocuri. Pana in 2018, Realitatea Virtuala a iesit si s-a extins la marketing, retail, militar, educatie, fitness si asistenta medicala. O astfel de acoperire larga aduce cu siguranta avantaje atat pentru consumatori, cat si pentru companii.

Pentru consumatori, VR extinde literalmente marginile lumii si ofera noi optiuni intr-un mediu de joc tridimensional. De asemenea, jocurile VR introduc:

  • Experienta imersiva. Nimic nu se compara cu jocurile VR, care nu numai ca permit utilizatorilor sa observe jocul, ci sa patrunda in el. Continut video 360 si grafica densa ofera senzatia de prezenta, motiv pentru care copiii (si nu numai) adora aceste jocuri, iar dvs. le puteti organiza petreceri realitate virtuala la ocazii speciale.
  • Nivel nou de interactiune. Eliberarea controlerelor a facut randul sau crucial pentru interactiunea cu mediul VR. Acum jucatorii pot controla si modifica mediul de joc dupa propria lor vointa. De asemenea, in curand, experientele finale de jocuri VR vor fi realizate prin toate simturile umane.
  • Continut. Tehnologia VR devine un nou factor impulsiv in crearea de continut pentru jocuri. Genuri precum tragatori, aventuri sau simulari, s-au imbunatatit datorita VR. Rolul obisnuit al unui protagonist este acela de a castiga mai multa valoare.

Beneficii pentru afaceri

Acum, cum ramane cu proprietarii de afaceri si agentii de publicitate? Creatorii de jocuri si producatorii de hardware VR care vizeaza Realitatea Virtuala in jocuri, iar cererea din ce in ce mai mare aduce noi beneficii potentiale ale jocurilor VR pentru afaceri. Acestea includ:

  • Noi experiente pentru a atrage clientii. Castile VR raman destul de scumpe in continuare. Pentru a depasi acest lucru, unele companii au deschis cluburi de jocuri VR sau zone speciale la mall-uri si centre de afaceri. Aceasta abordare permite oamenilor sa se familiarizeze si sa incerce jocuri de realitate virtuala si, ca rezultat final, poate duce la mai multe vanzari.
  • Consumatori loiali. „Este greu de explicat daca nu l-ai incercat” – un raspuns frecvent la ceea ce este intrebarea de realitate virtuala. Imediat ce o persoana a facut prima incercare, sansele sunt bune pentru ca acesta sa devina clientul dvs. pe termen lung. Imersiunea, prezenta si noile senzatii de VR imbunatatesc cu siguranta experientele de joc.
  • Nou instrument de marketing. In ultimii ani, multe povesti de jocuri video au fost transferate pe ecrane mari de cinema (Tomb Raider, Mortal Kombat etc.). Si, dupa cum arata exemplele Disney si Pixar, exista posibilitatea unei interactiuni inverse. Doua companii au creat un joc VR simplu pentru promovarea noului desen animat, Coco. Probabil ca vom vedea mai multe astfel de campanii de marketing noi.

Asadar, realitatea virtuala a castigat teren in ultimii ani, iar de la cei mici pana la cei mari, cu totii sunt fascinati de VR. Parintii pot organiza de exemplu petreceri realitate virtuala pentru copiii lor, iar aceasta va fi cu siguranta cea mai frumoasa surpriza, sau ii pot duce in locatii speciale unde se pot bucura de cele mai multe jocuri VR.