Indiferent dacă dețineți o mașină de epocă, una nou-nouță sau una de familie bine întreținută și de încredere, este posibil să vă confruntați cu diferite situații mai puțin plăcute. Când vehiculul trimite semnale de avertizare că ceva nu este în regulă, este esențial să nu le ignorați. Întreținerea regulată previne apariția acestor probleme în primul rând, remediându-le cât mai curând posibil.
O accelerare lentă
Pot exista o varietate de cauze pentru performanța neobișnuit de lentă a vehiculului, pe care probabil le veți observa. Este esențial să utilizați combustibilul adecvat pentru vehiculul dumneavoastră. Dacă utilizați un combustibil cu o cifră octanică mai mică decât cea recomandată de producător, este posibil să aveți performanțe slabe pe termen scurt, ceea ce duce la deteriorarea gravă a motorului pe termen lung.
Pe lângă uzura generală a motorului și transmisiei, filtrele de aer murdare și injectoarele de combustibil înfundate pot duce, de asemenea, la o performanță lentă. Presiunea scăzută a anvelopelor, care mărește rezistența la rulare a anvelopei, poate încetini vehiculul și poate face ca direcția acestuia să fie mai puțin receptivă.Din nou, întreținerea de rutină poate face toată diferența în această situație.
Frâne care scârțaie
Frânele bune sunt esențiale, dar pentru că nu sunt vizibile, sunt adesea trecute cu vederea. Când frânați, țineți întotdeauna urechile deschise pentru orice sunet neobișnuit. Unele plăcuțe de frână au cleme metalice mic scârțaie atunci când sunt aproape uzate, iar acesta este, de asemenea, un indiciu că plăcuțele trebuie înlocuite.
Dacă scârțâitul este rezultatul plăcuțelor sau saboților de frână uzați, rotorul sau tamburul ar putea suferi daune costisitoare. Scârțâitul poate indica, de asemenea, o suprafață defectuoasă a rotorului sau a tamburului. Rețineți că conducerea cu frânele defecte este ilegală, periculoasă și poate provoca daune mecanice suplimentare.
Mașina scoate fum
Semnalele de fum nu trebuie ignorate niciodată. Ele pot avea o varietate de cauze, unele minore și altele semnificative. Într-un vehicul modern, emisiile excesive de fum negru pot fi rezultatul injectoarelor defecte sau a sistemului de evacuare care provoacă arderea necorespunzătoare a combustibilului.
La vehiculele pe benzină, emisiile de fum negru pot fi cauzate de injecția excesivă de combustibil, un filtru de aer înfundat sau un senzor electronic defect.Fumul albastru-gri ar putea fi un indiciu al componentelor uzate ale motorului, cum ar fi segmentele pistonului. Înainte să apară alte daune, nu ezitați să duceți vehiculul la un atelier de reparații pentru diagnosticare și remediere.
Miros de combustibil în interior
Dacă simți mirosul de gaze de evacuare sau de gaze de combustibil, situația necesită o atenție imediată. Monoxidul de carbon este letal, iar vaporii de benzină prezintă un risc de incendiu și un pericol pentru sănătate. Înainte de a lua măsuri, luați în considerare posibilitatea ca un vehicul din apropiere să emită gaze neobișnuite de eșapament sau de benzină. O scurgere în sistemul de evacuare al vehiculului dumneavoastră, oriunde de la motor până la țeava de eșapament, este printre cele mai îngrijorătoare cauze ale gazelor. De asemenea, vaporii de combustibil pot indica o scurgere oriunde în sistemul de alimentare, de la rezervor până la conductele de combustibil sau compartimentul motor. Acest lucru este considerat un risc de incendiu iminent.
Pentru orice problemă cu care vă confruntați atunci când vine vorba de autoturismul vostru aveți nevoie de un service cu experiență. Astfel, cei de la Autonik vă pot ajuta în acest sens, inclusiv cu turbosuflanta Romania, una dintre cele mai costisitoare piese ale unei mașini.