Mai jos sunt activitati pentru gradinita care promoveaza dezvoltarea abilitatilor necesare in timpul anului de gradinita.
Acestea sunt activitati excelente pentru apregati copiii pentru gradinita si pentru a ajuta copiii prescolari si sugari sa-si dezvolte abilitatile motorii pentru a reusi in anul lor de gradinita.
Veti gasi activitati de la invatarea literelor pentru gradinita, matematica pentru gradinita, abilitati motorii fine pentru a intari puterea copilului de tine un stilou in mana atunci cand copiii de gradinita incep sa scrie cu un creion sau sa taie cu o foarfeca. Aici poti vedea detalii despre gradinita privata Equilibrum.ro.
Activitati din gradinita cu cei mici
Ceea ce veti observa ca lipseste din aceasta lista uriasa de activitati de gradinita este scrisul de mana, scrierea de scrisori si chiar scrierea numelui.
Si scrierea literelor intr-un cub senzorial se incadreaza, de asemenea, in aceasta categorie! Inainte de gradinita, copiii nu trebuie sa copieze literele intr-un cub senzorial. Veti vedea litere formate incorect, litere de jos in sus si litere „bucata”.
Aceeasi regula se aplica si trasarii literelor si cuvintelor si chiar „strategiilor multisenzoriale” pentru scriere. E prea devreme pentru toate astea.
Din pacate, vedem multi prescolari si standarde care fac exact opusul. Motivul este urmatorul: inainte de varsta de gradinita, copiii nu sunt pregatiti sa tina un creion, sa scrie cu un pix si sa scrie cuvinte.
Muschii lor nu sunt dezvoltati si cerandu-le sa scrie litere, sa copieze cuvinte si sa urmareasca cu un creion, se vor pregati cu o formare incorecta a literelor, o aderenta proasta a creionului si maini slabe.
Ceea ce nu este normal…in fond, copiii de 5 ani si mai mici , au nevoie doar de joaca .
Ei trebuie sa fie expusi la experiente senzoriale, jocuri senzoriale, colorare, taiere cu foarfece (chiar daca este doar un decupaj), puzzle-uri, jocuri, margele, blocuri, timbre… exista atat de multe modalitati de a ajuta prescolarii si gradinitele sa-si dezvolte abilitatile de care au nevoie pentru gradinita si nu numai.
Gradinita este o varsta atat de distractiva. Copiii de gradinita se lupta atunci cand li se ofera posibilitatea de a invata prin joaca si activitati practice. Iata activitatile noastre preferate de gradinita pe care le impartasim la fata locului, oferind matematica gradinita, cunostinte de citire si scriere de gradinita si jocuri de gradinita.
Sarcinile functionale ale gradinitei
Activitati pe litere in gradinita
La gradinita totul se invarte in jurul literelor, literelor mari si sunetelor. Ei invata cum literele merg cu sunetele si lucreaza la citirea decodabila. Aceste activitati de invatare a scrisorilor vor ajuta elevul de gradinita sa identifice literele, sa pronunte sunete si sa dobandeasca abilitati de citire timpurie.
Activitati matematice pentru gradinita
Elevii de gradinita lucreaza la manipularea elementelor pentru a descoperi si explora numere si modele. Ei rezolva probleme simple de adunare si scadere, mai mult sau mai putin, compararea cantitatilor si formelor.
Gradinita are rolul de a invata copilul sa fie pregatit pentru etapa ce va veni, etapa scolii!
Gradinitele in alte tari
Scolile chineze cu gradinita, clase primare si secundare sunt uneori afiliate cu institutii tertiare, de exemplu Gradinita experimentala a Universitatii Normale din Beijing, China
In China, educatia prescolara, inainte ca copilul sa intre in scoala formala la varsta de 6 ani, este in general impartita intr-o etapa de „cresa” sau „prescolara” si o etapa de „gradinita”. Acestea pot fi doua institutii separate sau una singura combinata in zone diferite. Acolo unde exista doua institutii separate, este obisnuit ca gradinita sa fie formata din cei doi ani superiori, iar gradinita sa fie formata dintr-un an inferior.
Gradinitele de stat (publice) accepta doar copii mai mari de 3 ani, in timp ce cele private nu au astfel de limitari.
Gradinita ( børnehave ) este un serviciu de ingrijire de zi oferit copiilor de la varsta de trei ani pana cand copilul incepe sa mearga la scoala. Clasele de gradinita (clasa 0) au devenit obligatorii in 2009 si sunt oferite de scolile primare inainte ca un copil sa intre in clasa intai.
Doua treimi din institutiile de ingrijire de zi infiintate din Danemarca sunt centre municipale de ingrijire de zi, in timp ce cealalta treime sunt in proprietate privata si sunt conduse de asociatii de parinti sau de intreprinderi in acord cu autoritatile locale. Atat in ceea ce priveste finantele, cat si in materie, institutiile municipale si private functioneaza dupa aceleasi principii.
La sfarsitul anilor 1850, Uno Cygnaeus, cunoscut drept „parintele scolii primare finlandeze”, a prezentat ideea de a aduce gradinite in Finlanda dupa ce a urmat o gradinita din Hamburg si un seminar de pregatire a educatorilor de gradinita in timpul calatoriei sale de studii in Europa Centrala. Inca din 1920, in Finlanda existau aproximativ 80 de gradinite, cu un total de aproximativ 6.000 de copii.
Accentul pe activitatile de gradinita si comunitatile de fundal variaza. In Finlanda, majoritatea gradinitelor sunt servicii ale societatii pentru familii, in timp ce unele sunt private. Filosofia de baza poate fi educatia Montessori sau Waldorf. Gradinitele functioneaza adesea si in legatura cu gradinitele finlandeze.