In prezent, fiecare dintre noi putem accesa site-ul Bmes.ro, pentru a cauta diferite motoare electrice, precum un motor cu curent continuu, pe care le putem folosi in diferite aplicatii. In urmatoarele randuri ale acestui articol veti descoperi mai multe informatii despre aceste motoare, si veti vedea cand au aparut acestea, plus multe alte informatii importante.
Primul motor electric cu comutator DC capabil sa transforme utilajele a fost inventat de omul de stiinta britanic William Sturgeon in 1832. In urma lucrarilor lui Sturgeon, un motor electric cu curent continuu de tip comutator a fost construit de inventatorul american Thomas Davenport, pe care l-a patentat in 1837.
Motoarele functionau cu pana la 600 de rotatii pe minut. Datorita costului ridicat al energiei primare a bateriei, motoarele nu au reusit din punct de vedere comercial si au falimentat. Cativa inventatori l-au urmat pe Sturgeon in dezvoltarea motoarelor cu curent continuu, dar toti au intampinat aceleasi probleme legate de costul bateriei. Cum nu exista distributie de energie electrica, sistemul era disponibil la acea vreme, dar nicio piata comerciala practica nu a aparut pentru aceste motoare.
Dupa multe alte incercari mai mult sau mai putin reusite cu un aparat rotativ si alternativ relativ slab, prusacul Moritz von Jacobi a creat primul motor electric rotativ in mai 1834. A dezvoltat o putere de iesire mecanica remarcabila. Motorul sau a stabilit un record mondial, pe care Jacobi l-a imbunatatit patru ani mai tarziu, in septembrie 1838.
Al doilea motor a fost suficient de puternic pentru a conduce o barca cu 14 oameni pe un rau lat. Tot in 1839/40, alti dezvoltatori au reusit sa construiasca motoare cu performante similare si apoi mai mari.
In 1855, Jedlik a construit un dispozitiv folosind principii similare cu cele utilizate in auto-rotoarele sale electromagnetice, care erau capabile sa lucreze util. In acelasi an, a construit un vehicul electric model.
Un moment de cotitura major a venit in 1864, cand Antonio Pacinotti a descris prima data armatura inelara (desi initial conceputa intr-un generator de curent continuu, adica un dinam). Aceasta a prezentat bobine grupate simetric, inchise asupra lor si conectate la barele unui comutator, ale caror perii furnizau curent fara fluctuatie.
Primele motoare de curent continuu de succes comercial au urmat evolutiile Zénobe Gramme care, in 1871, a reinventat designul lui Pacinotti si a adoptat cateva solutii de la Werner Siemens.
Un beneficiu pentru masinile cu curent continuu a venit din descoperirea reversibilitatii masinii electrice, care a fost anuntata de Siemens in 1867 si observata de Pacinotti in 1869. Gramme a demonstrat-o din greseala cu ocazia Targului Mondial de la Viena din 1873, cand au conectat doua astfel de dispozitive de curent continuu la o distanta de pana la 2 km unul de altul, folosind unul dintre ele ca generator si celalalt ca motor.
Rotorul tamburului a fost introdus de Friedrich von Hefner-Alteneck din Siemens & Halske pentru a inlocui armatura inelara a lui Pacinotti in 1872, imbunatatind astfel eficienta masinii.
Rotorul laminat a fost introdus de Siemens & Halske in anul urmator, obtinand pierderi de fier reduse si cresterea tensiunilor induse. In 1880, Jonas Wenström a furnizat rotorului sloturi pentru adapostirea infasurarii, sporind in continuare eficienta.
In 1886, Frank Julian Sprague a inventat primul motor practic DC, un dispozitiv fara scanteie, care mentine viteza relativ constanta in conditii de incarcare variabila. Alte inventii electrice din aceasta perioada ale lui Frank Julian Sprague, au imbunatatit foarte mult distributia electrica a retelei, au permis returnarea puterii de la motoarele electrice la reteaua electrica, prevazuta pentru distribuirea electrica a carucioarelor prin intermediul firelor aeriene si a troleului, si a furnizat sisteme de control pentru operatii electrice.
Acest lucru i-a permis lui Sprague sa foloseasca motoare electrice pentru a inventa primul sistem de carucioare electrice in 1887–88 in Richmond, Virginia, ascensorul electric si sistemul de control din 1892 si metroul electric cu masini cu control central, alimentate independent. Acestea din urma au fost instalate pentru prima data in 1892 in Chicago de catre calea ferata elevata South Side, unde a devenit cunoscuta popular drept „ L ”.
Motoarele si inventiile conexe ale lui Sprague au condus la o explozie de interes si utilizare a motoarelor electrice pentru industrie. Dezvoltarea motoarelor electrice cu o eficienta acceptabila a fost amanata timp de cateva decenii, prin nerecunoasterea importantei extreme a unui decalaj de aer intre rotor si stator.
Asadar, dupa cum se poate vedea, motoarele cu curent continuu au inceput sa fie folosite inca de acum doua secole. Din momentul in care au aparut primele astfel de motoare si pana in clipa de fata, ele au avut o evolutie foarte importanta, iar in prezent avem posibilitatea de a folosi motoare cu curent continuu in diferite aplicatii. Acestea pot fi achizitionate la cele mai atractive preturi, simplu si rapid, accesand site-ul Bmes.ro.