Cand_sa_nu_folosesti_Google_Disavow_Tool

Cand sa nu folosesti Google Disavow Tool?

GoogleDisavow Tool ( instrumentul de dezaprobare ) a devenit un subiect popular in urma actualizarii Penguin 2.0 . A devenit clar ca acest instrument a fost dezvoltat cu scopul de a ajuta webmasterii sa rezolve problemele legate de sanctiuni.

Procesul este simplu. Trebuie sa creati un fisier, pentru a-i arata lui Google ce link-uri vreti sa nu le ia in considerare. Modificarile aduse algoritmului, a ” dizolvat ” o multime de tehnici Black Hat SEO abuzate si a afectat o multime de webmasteri care s-au trezit dintr-o data pe partea gresita a strazii. Efectele au fost dure si vizibile, iar proprietarii de site-uri au fost disperati sa-si recupereze locul lor scazut in clasament.

O multime de webmasteri vad acest instrument ca mantuirea finala pentru problemele lor, atunci când iau o sanctiune algoritmica sau manuala. Chiar daca, in general,obiectivul instrumentului a fost de a fi folosit ca o resursa pentru a rezolva problemele de linkuri, acest instrument nu este la fel de simplu pe cat pare.S-ar putea sa vreti sa utilizati acest instrument daca intampinati cateva probleme:

  • Site-ul tau a fost tinta unei campanii de SEO negativ.
  • Siteul pierde pozitii foarte repede in motorul de cautare, deoarece ai fost sanctionat de o penalizare de link.
  • Ai primit un mesaj de „penalizare de link manual „ de la Google Webmaster Tools.

 

Pentru toate cele de mai sus, poti rezolva cu usurinta problema cu un instrument care te va ghida prin proces. Dar… sunt momente cand nu ar trebui sa folosesti Disavow tool.

Atunci cand vrei sa-l folosesti, ar trebui sa iei in considerare o serie de lucruri. In primul rand, trebuie sa faci un audit rapid pe link-ul profilului tau si sa vezi care sunt link-urile care fac rau site-ului cel mai mult. Trebuie sa determini cu atentie ce e rau si ce e bun, pentru a vedea ce link-uri ar putea influenta scaderea site-ului in clasament . Dacă nu ești atent, ai putea sfarsi prin a pierde unele link-uri valide, care altfel ar turna o parte din prețiosul ” linkjuice „. Un alt detaliu pe care va trebui sa-l iei in considerare, este faptul ca, inainte de a apela la instrumentul de dezaprobare ai putea incerca sa elimini link-urile rele manual prin contactarea proprietarilor site-urilor care tintesc spre tine.

Inainte sa te panichezi si sa apelezi direct la solutia de dezaprobare, ar trebui sa incerci sa cureti mizeria cu atentie prin metoda clasica. Poate suna ca o sarcina laborioasa, dar poti face uz de instrumente de la alte parti care te pot ajuta sa cu detectarea link-urilor nenaturale si sa mearga mai departe. Intregul concept de dezaprobare a link-urilor ne-naturale trebuie sa fie luat foarte in serios, deoarece poate afecta, de asemenea rangul in clasament. Acest proces nu ar trebui sa se faca in graba. Ar trebui sa-ti faci timp sa smulgi raul, si ar trebui sa prezinti o lista care va fi dezaprobata numai daca esti 100% sigur de link-urile pe care le trimiti.

Ar trebui, de asemenea, sa nu uiti sa elimini manual link-urile rele nu numai pentru a-i arata lui Google intentii bune, dar,de asemenea, pentru ca nu stii cat timp ar putea dura procesul de dezaprobare. In timp ce, acestea sunt cazuri in care Google Disavow ar fi cel mai bun de utilizat, exista, de asemenea, scenarii atunci cand nu ar trebui sa dezaprobi link-urile:

1. Fara scadere drastica din clasament: Motivele pentru care este posibil sa experimentezi o scadere drastica in clasamentul Google, pot varia de la site la site, si in general, exista o încalcare grava a unei reguli. Dar dacă nu experimentezi asta, nu trebuie sa te panichezi. S-ar putea doar sa fii devansat de un concurent. Ca urmare, nu este nevoie sa te grabesti si sa iei instrumentul de dezaprobaree din kit-ul de supravietuire link. Ar trebui sa analizezi si sa urmaresti concurentul si sa vezi ce este SEO-ul sau si strategia de continut. De asemenea, ar trebui sa-ti intensifici si sa-ti imbunatatesti propriile abordari.

2. Nu esti sigur daca este o Penalizare Algoritmica: Cand primesti o sanctiune manuala, situatia este destul de clara. Mai ales daca faci uz de Google Webmaster Tools ( pe care il recomandam cu tarie ). Vei primi un mesaj in care te avertizeaza cu privire la actiunile intreprinse impotriva ta. In timp ce acest lucru este usor si drept inainte, o penalizare algoritmica nu este atat de evidenta. Va trebui să faci o evaluare personala pentru a vedea dacă este o penalizare sau e doar faptul ca link-urile sunt de slaba calitate. Si daca este intr-adevar o penalizare algoritmica, ce face rau site-ului tau in clasament?

3. Scaderi mici in clasament: Ar putea fi doar un cucui rapid in drum. Este posibil sa apara mereu un flux in clasament, care este imprevizibil. Ca o regula de aur, dacă nu ai un mesaj explicit de la Google cum ca ai fost penalizat sau daca stii ca ai un link de profil ne-natural, n-ar trebui sa sari cu concluziile. Ranking-ul s-ar putea recupera de la sine dupa o zi sau doua. De asemenea, o scadere mică in clasamentul motorului de cautare poate fi doar influentata de faptul ca ai mai multe link-uri de calitate scazuta care converg spre site-ul tau.

4. Pentru testare NU FACE ASTA ACASA!!! – Nu te juca cu acest instrument, s-ar putea sa te frigi! Sfatul final privind atunci cand sa nu utilizezi instrumentul Google de dezaprobare ar fi sa nu-l folosesti astfel incat sa poti vedea cum functioneaza. Cyrus Shepard a facut un astfel de experiment si aici sunt concluziile sale ” triste”. Spunand ca ” daca nu este stricat, nu-l repara ” este foarte adevarat in acest caz. Aceasta este unul din acele instrumente pe care pur si simplu nu vrei sa le inveti pe propria ta piele. E prea puternic iar daunele pe care le poate face in cazul in care este utilizat in mod abuziv pot fi ireversibile.

Concluzia Principalul punct pe care trebuie sa-l tii minte, este faptul ca acest instrument nu ar trebui sa fie utilizat daca nu esti 100 la suta sigur cum functioneaza. Dezaprobarea link-urilor este un proces puternic si ireversibil, care poate rezolva scaderile din clasament sau iti poate arunca site-ul in uitare. Chiar daca Instrumentul Google se dovedeste a fi un avantaj extrem de important de utilizat in vremuri de nevoie, poate fi foarte bine inteles gresit si usor de utilizat in scop gresit. Daca nu poti elimina link-urile ne-naturale prin metode clasice, ar trebui sa incerci sa le dezaprobi.