Marketingul prin e-mail este unul din secretele pastrate cel mai bine in afacerile mici. Chiar daca aceasta este una dintre cele mai eficiente si accesibile metode de a ramane in contact cu clientii si perspectivele, multi evita sa utilizeze e-mail-ul la potentialul lui maxim. Motivele sunt urmatoarele: lipsa de timp, teama de a fi considerati autori de spam si competitia insuficienta.
Aceste trei mari probleme sunt usor de remediat. Furnizorii de servicii ptin e-mail au simplificat procesul de modele si de automatizare, astfel incat sa permita proprietarilor de afaceri mici sa creeze campanii eficiente, fara a investi mult timp sau competente vaste. Frica de a fi considerat autor de spam a fost de asemenea rezolvata si acest lucru poate fi evitat prin respectarea unor reguli.
Crearea unui program eficient de marketing prin e-mail incepe prin definirea strategiei pe care o vei folosi pentru a face rost de adrese si de a implica un numar mare de abonati. Odata ce ai o strategie definitiva si ai creat un continut, intretinerea este minima. Daca incepi usor si construiesti o fundatie solida, strategia ta de marketing prin e-mail va fi de un succes garantat. Vei avea posibilitatea sa valorifici beneficiile marketing-ului prin e-mail, care includ generarea conducerii, a vanzarilor si pastrarea clientilor.
Secretele unui astfel de succes nu sunt pline de farmec, dar ele lucreaza in mod consistent la transformarea perspectivelor legate de clienti, astfel incat acestia sa fie pastrati. Ele sunt:
1. Consistenta – campaniile de marketing prin e-mail sunt de un real succes daca sunt consistente. E-mail-urile sunt trimise cel putin o data pe luna, astfel incat abonatii sa primeasca mesaje care sa-i tina conectati cu compania. Pentru acest lucru ai nevoie de un calendar ce include mail-urile pe care le trimiti. Delimiteaza-ti in mod clar, cu ajutorul culorilor care sunt e-mail-urile de bun venit, care sunt cele de atragere a clientilor, buletinele informative sau mesajele promotionale.
2. Segmentarea – segmenteaza clientii si perspectivele astfel incat sa poti trimite informatii relevante. Aceasta este diferenta dintre o buna strategie de marketing prin e-mail si una grozava. Nu toti clientii si toate perspectivele sunt la fel. Segmentarea potrivita iti va permite sa trimiti un e-mail potrivit, la momentul potrivit. Segmentarea trebuie sa aiba in vedere sursa de achizitie, calificarea, activitatea abonatului, valoarea clientului si comportamentul sau.
3. Directionarea – cel mai mare beneficiu al marketing-ului prin e-mail este abilitatea de a trimite mesaje personalizate la fiecare client. Segmentarea adecvata face mai usoara trimiterea mesajelor concepute in mod special pentru anumiti clienti. E-mail-urile cu mesaje specifice ce functioneaza bine, includ informatii legate de serviciile de abonare, de amintire pentru cumpararea unui produs, mesaje declansatoare si evenimente.
4. Angajamentul clientului – e-mail-ul deschide linii de comunicare pentru a oferi o interactiune intre clienti, perspective si compania ta. Fa tot ce poti pentru a-i determina pe oameni sa raspunda la e-mail-urile trimise de tine. Nu te ingrijora ca oamenii te vor coplesi cu raspunsuri, deoarece, poti gestiona cu usurinta raspunsurile.
5. Imbunatatire continua – a invata de la altii este o buna modalitate daca ai o afacere mica si vrei sa-ti imbunatatesti strategia de marketing prin e-mail. Industriile mari au investit multi bani pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine. Ajuta-te de rezultatul lor pentru a gasi si tu o buna solutie. Cu cat inveti mai mult, cu atat vei avea rezultate mai bune.
Aceste aspecte sunt fundamentale. Este surpinzator faptul ca nu toate companiile folosesc aceasta strategie care ajuta la cresterea vanzarilor si la obtinerea profitului. Daca nu folosesti o astfel de strategie in afacerea pe care o ai, acum e momentul sa o incepi. Pe masura ce amani, progesul tau incetineste.