Digital Marketing, este setul de activitati pe care o companie (sau o persoana) le desfasoara online cu scopul de a atrage noi afaceri, de a crea relatii si de a dezvolta o identitate de brand. Printre strategiile sale se numara SEO, Inbound Marketing si Content Marketing. Vezi aici detalii despre promovare SEO.
Conceptul de Digital Marketing poate parea foarte clar, dar, in acelasi timp, este foarte subiectiv.
Cum sa intelegem o problema care acopera atat de mult? Orice actiune de pe Internet a companiei caracterizeaza Marketingul Digital? Care sunt cele mai bune strategii? Cum se extrage potentialul maxim din aceste actiuni?
Nu exista nicio indoiala cu privire la utilitatea si cresterea marketingului digital in urmatorii ani si multi oameni o cunosc deja.
Si tu? Esti gata sa cunosti tot acest univers?
Daca raspunsul tau este “Da”, cream acest continut complet, astfel incat sa intelegi exact ce este Digital Marketing, principalele sale beneficii, strategiile utilizate si modul in care compania ta poate profita de el.
In acest articol vei invata:
- Ce este marketingul digital sau marketingul online?
- Principalele concepte de Marketing Digital
- Care sunt beneficiile marketingului digital?
- Ce strategii de Marketing Digital exista?
- Cum sa faci un plan de marketing digital?
- Ce valori sunt esentiale intr-o strategie de marketing online?
- Care sunt instrumentele marketingului digital?
Ce este marketingul digital sau marketingul online?
Digital Marketing sau Marketing Online este setul de strategii care vizeaza comunicarea si marketingul electronic al produselor si serviciilor.
Este una dintre principalele modalitati disponibile pentru companii de a comunica cu publicul direct, personalizat si la momentul potrivit.
Philip Kotler este considerat parintele marketingului si il defineste ca fiind “Procesul social din care oamenii si grupurile de oameni satisfac dorintele si nevoile prin crearea, oferirea si negocierea libera a produselor si serviciilor de valoare cu ceilalti”.
Schimbare zilnica
Cu toate acestea, modalitatile de a face ca acest lucru sa se intample se schimba aproape zilnic.
Prin urmare, in prezent, este imposibil sa vorbim despre marketing si sa ignoram faptul ca mai mult de jumatate din populatia lumii are acces la internet si ca pana in 2023 vor exista mai mult de 2,3 miliarde de consumatori digitali.
Acest lucru explica de ce Digital Marketing este cel mai proeminent mod de a face si conceptualiza marketingul in acest moment.
Termenul este folosit pentru a rezuma toate eforturile de marketing in mediul online.
Folosind canale digitale, cum ar fi bloguri, site-uri, motoare de cautare, social media, e-mailuri si altele, companiile incearca sa rezolve afectiunile si dorintele clientilor si potentialilor clienti.
Marketing digital
Marketingul digital poate fi realizat de oameni, companii, universitati, ONG-uri, asociatii, biserici etc. Dar trebuie sa tina seama de factorii culturali, psihologici, geografici, juridici care influenteaza oamenii atunci cand cumpara sau vand un produs sau un serviciu.
Inainte de a continua studiul nostru privind marketingul digital, trebuie sa te avertizam ca acesta este un articol amplu.
Fluxul mare de comunicare pe care web-ul il ofera astazi favorizeaza strategiile agile, cum ar fi Search Engine Optimization (SEO), Inbound Marketing si Content Marketing, asa cum vom vedea in punctele urmatoare.
Cum s-a nascut Marketingul Online si cum a evoluat
In anii ’90 a aparut prima versiune a Internetului, putin diferita de cea pe care o cunoastem astazi: asa-numitul Web 1.0.
Acest internet vechi nu a permis utilizatorilor sa interactioneze cu paginile web in mod activ, dar le-a permis sa gaseasca informatii intr-un sistem simplu de cautare.
Biblioteca
Era ca o biblioteca in care intrai, gaseai ce iti doreai, dar nu puteai modifica continutul pe care il gaseai.
In acest moment primitiv al Internetului a fost creat termenul “Marketing digital”.
Cu toate acestea, a fost inca foarte similar cu marketingul traditional, deoarece comunicarea a fost unilaterala, facuta de companie intr-un site institutional, iar consumatorul a primit doar pasiv continutul, fara o interactiune stransa intre cele doua parti.
Cu ani in urma totul era diferit
In 1993, utilizatorii de Internet au inceput sa interactioneze mai mult cu companiile care faceau publicitate pe web, deoarece in acest moment au aparut primele anunturi pe care se poate face clic.
Cu toate acestea, abia pana in anul 2000 marketingul digital a devenit mai asemanator cu ceea ce stim astazi.
Sosirea Web 2.0 a permis oricui sa devina un producator de continut, ceea ce a facut fluxul de comunicare digitala mai democratic.
Cercetarile indica alte schimbari in retea, chiar si dupa revolutia anilor 2000. Aceste modificari sunt ceea ce ei numesc acum Web 3.0 si chiar 4.0.
Ideea acum este ca de marketing digital, de asemenea, cunoscut sub numele de “Online Marketing”, “Internet Marketing” sau “Web marketing”, a evoluat deja foarte mult de la crearea sa ceea ce inseamna ca totul s-a schimbat, in bine, am spune noi.