Ce-este-un-sistem-pneumatic

Ce este un sistem pneumatic?

In automatizarea masinilor, un sistem pneumatic ofera un mijloc simplu si eficient de cost pentru deplasare, strangere, rotire, slefuire si surub.

Un sistem pneumatic este o colectie de componente interconectate care utilizeaza aer comprimat obtinut de la cel mai bun distribuitor aer, pentru a face lucrari pentru echipamente automatizate. Exemple pot fi gasite in fabricarea industriala, intr-un garaj acasa sau intr-un birou dentist. Aceasta lucrare este produsa sub forma de miscare liniara sau rotativa.

Aerul comprimat sau gazul sub presiune sunt, de obicei, filtrate si uscate pentru a proteja cilindrii, dispozitivele de actionare, sculele si veziculele care efectueaza lucrarile. Unele aplicatii necesita un dispozitiv de lubrifiere care adauga o ceata de ulei la sistemul sub presiune inchis.

Pneumatica este o aplicatie a puterii lichide – in acest caz utilizarea unui mediu gazos sub presiune pentru a genera, transmite si controla puterea; utilizand in mod obisnuit gaz comprimat cum ar fi aerul la o presiune de 60 pana la 120 kg / inch (PSI). Hidraulica este o alta forma de putere fluida, care utilizeaza un mediu lichid, cum ar fi uleiul, dar la o presiune mult mai mare, cu un domeniu tipic de 800 pana la 5000 PSI.

Un motiv pentru care pneumaticile sunt folosite sunt datorate simplitatii. Cu putina experienta, controlul on-off al masinilor si echipamentelor poate fi proiectat si asamblat rapid utilizand componente pneumatice, cum ar fi supapele si cilindrii. Cu o pregatire adecvata a aerului, sistemele pneumatice sunt, de asemenea, fiabile, asigurand o durata de viata indelungata, cu o mica intretinere necesara.

In timp ce un design care utilizeaza pneumatice este simplu, exista cateva tehnici care ajuta la crearea unui sistem mai bun si mai eficient. Este important sa eliminati scurgerile. Orice semne de scurgere a aerului trebuie adresate imediat. Legat de aceasta este lungimea tubului. Dimensiunile scurte ale tubului minimizeaza volumul sistemului care trebuie presurizat si irosit in fiecare ciclu, reducand la minimum utilizarea aerului. O supapa montat direct pe un cilindru este un exemplu extrem, oferind si cel mai rapid raspuns la sistemul pneumatic.

Cand selectati componente pneumatice, asigurati-va ca nu le supradimensionati. Acestea includ cilindri, supape, furtunuri si tuburi. Utilizati instrumentele online pneumatice pentru consumul de aer pentru a va ajuta in acest sens. In principiu, determinati forta necesara pentru a efectua lucrul, calculati marimea gaurii cilindrului in functie de aceasta si presiunea disponibila. Cu stiftul de presiune si cilindru cunoscut, se calculeaza volumul aerului supapelor in metri cubi pe minut (CFM), utilizand presiunea, orificiul, lungimea cursei si timpul pentru cursa.

In timp ce cilindrul functioneaza, in timpul de strangere, de exemplu, o presiune de proiectare adecvata de 60 pana la 80 PSI este comuna. Cu toate acestea, retragerea clemelor la o presiune mai mica utilizeaza mai putina energie, deci luati in considerare utilizarea unei presiuni joase sau a unei presiuni locale.

Componente ale sistemului pneumatic

Exista multe componente conectate pentru a crea un sistem pneumatic complet. Aproape toate sistemele pneumatice constau din urmatoarele elemente:

  • Metoda de generare a aerului comprimat obtinut de la cel mai bun distribuitor aer, pentru alimentarea sistemului. Acesta este, de obicei, un compresor de aer pentru instalatii si include, adesea, rezervoare de presiune, aer de rezerva si conducte de distributie la masini si echipamente.
  • metoda de conditionare a aerului comprimat, atat la compresor cat si la nivel local, la masina. Toata miscarea pneumatica necesita aer curat si uscat, cu suficient debit si presiune pentru a efectua lucrarea. Procesul de filtrare, reglare si lubrifiere a aerului comprimat este cunoscut ca prepararea aerului sau prepararea aerului.
  • Instalatiile de productie includ prepararea aerului la compresoarele centralizate si pregatirea suplimentara a aerului este benefica la punctul de utilizare al fiecarei masini. Aceasta include o oprire manuala, un filtru pentru a elimina murdaria, uleiul si apa dupa cum este necesar, un regulator pentru a controla presiunea sistemului si, eventual, un lubrifiant pentru a lubrifia aerul atunci cand este necesar pentru unelte pneumatice sau similare.
  • metoda de control al fluxului de directie al aerului. Acestea sunt de obicei una sau mai multe tipuri de supape. O alegere buna in controlul masinii ar fi o supapa centrala de evacuare cu 5 cai, in care pozitia centrala se opreste din ambele parti ale cilindrului atunci cand se opreste o oprire de urgenta si se scoate energia. Aceasta supapa functioneaza in mod obisnuit folosind doua solenoide de 24 Vcc. Energia solenoidelor individuale se extinde sau retrage cilindrul corespunzator.
  • Unul sau mai multe dispozitive de lucru cu aer. Acestea pot fi servomotoarele (cilindrii), dispozitivele de prindere, motoarele, duzele de aer, etc.
  • colectie sau fitinguri si conducte pentru a conecta toate componentele unui sistem pneumatic. Acestea includ conducte rigide si tuburi sau tuburi flexibile sau furtunuri. Majoritatea buteliilor includ comenzi de debit la ambele porturi, pentru a limita viteza cilindrului prin restrangerea aerului cand acesta paraseste cilindrul.

Sistemele pneumatice sunt obisnuite in automatizarea masinilor industriale. Asigurati-va ca furnizati, pregatiti si distribuiti corect aerul. Atunci cand sunt selectate corect, asamblate si instalate, dispozitivele pneumatice si dispozitivele de actionare vor avea o durata de viata lunga si eficienta, cu o intretinere limitata necesara.