Cum-procedati-cand-blocul-motor-este-defect

Cum procedati cand blocul motor este defect?

Blocul motor – cunoscut si sub numele de bloc cilindric – contine toate componentele majore care alcatuiesc capatul inferior al unui motor. Aici se invarte arborele cotit, iar pistoanele se misca in sus si in jos in orificiile cilindrului, tras de combustibilul care arde. La unele proiecte ale motorului, acesta tine si arborele cu came.

De obicei confectionat dintr-un aliaj de aluminiu pe masinile moderne, pe vehiculele si camioanele mai vechi era, de obicei, fonta. Constructia sa metalica ii confera rezistenta si capacitatea de a transmite caldura din procesele de ardere catre sistemul de racire integral intr-o maniera eficienta. Blocul de aluminiu are in mod obisnuit un manson de fier presat in ele pentru alezajele pistonului sau o placa dura speciala aplicata la alezele dupa prelucrare.

Blocul a fost initial doar un bloc de metal care tine forajele cilindrilor, sacoul de racire cu apa, pasajele de ulei si carterul. Aceasta manta de apa, asa cum se stie uneori, este un sistem gol de pasaje, care circula lichid de racire in blocul motor. Mantaua de apa inconjoara cilindrii motorului, dintre care sunt de obicei patru, sase sau opt si care contin pistoane.

Cand chiulasa este fixata pe partea superioara a blocului motor, pistoanele se deplaseaza in sus si in jos in interiorul cilindrilor si rotesc arborele cotit, care conduce in cele din urma rotile. Baia de ulei este asezata la baza blocului motor, oferind un rezervor de ulei pentru pompa de ulei pentru a trage si furnizeaza pasajele de ulei si partile mobile.

Motoarele cu racire cu aer, cum ar fi vechiul VW flat four, si motorul original Porsche 911 pentru masini sport, nu au un bloc motor. La fel ca un motor de motocicleta, arborele cotit se invarte in carcasele motorului, strans intre ele. Insurubate la acestea sunt „ulcioarele” cilindrice cu inoturi separate, pe care pistoanele urca si coboara inauntru.

Probleme comune cu blocurile motorului

Fiind un metal mare, prelucrat cu precizie, bucati de metal, blocul motor este proiectat pentru a dura intreaga durata deviata masinii. Dar uneori lucrurile merg prost, motiv pentru care multi proprietari de autoturisme cauta chiar si in clipa de fata un parc dezmembrari auto Bucuresti pentru a-si cumpara un bloc motor. Acestea sunt cele mai frecvente defectiuni ale blocului motor:

Scurgere de lichid de racire a motorului extern

Ati observat cumva ca exista o balta de apa / antigel sub motor? Poate fi cauzata de o scurgere de la pompa de apa, radiator, miez de incalzire sau un furtun liber, dar uneori este blocul motorului in sine. Blocul se poate crapa si incepe sa se scurga, sau un dop de inghet ar putea sa se desfaca sau sa se rugineasca. Dopurile de congelare pot fi usor inlocuite, dar fisurile sunt de obicei terminale.

Cilindru uzat / fisurat

In cele din urma, dupa sute de mii de kilometri, peretii neted prelucrati ai cilindrilor se vor purta pana la un punct in care inelele pistonului nu se pot etansa bine impotriva lor. In rare cazuri, peretele cilindrului poate dezvolta o fisura, ceea ce va duce rapid la un motor care are nevoie de o reconstructie. Cilindrii uzurati pot fi plictisiti mai mari, pentru pistoane supradimensionate, iar in cazuri extreme (sau in blocuri de aluminiu) se pot introduce mansoane de fier pentru a face peretii cilindrilor perfecti din nou.

Bloc motor poros

Cauzat de contaminantii care au intrat in metal in timpul procesului de fabricatie, golurile din turnare nu provoaca adesea probleme de mult timp. In cele din urma, un bloc slab turnat poate incepe sa permita sa se fie ulei, fie lichid de racire, din zona in care sunt imperfectiunile. Nu puteti face nimic personal in ceea ce priveste un bloc motor poros, pentru ca a fost defect din ziua in care a fost modelat. Acestea fiind spuse, orice scurgeri care pot aparea dintr-un bloc poros ar trebui sa fie minore si, daca acestea vor iesi in perioada de garantie a producatorului, motorul trebuie inlocuit gratuit.

In cazul in care insa aceasta problema isi face aparitia in momentul in care masina nu se mai afla deja in perioada de garantie, atunci in mod evident va fi necesar sa va indreptati atentia spre un parc dezmembrari auto Bucuresti, pentru a alege un alt bloc motor.

Probabil va intrebati care sunt motivele pentru care este indicat sa va cumparati blocul motor de la o firma de dezmembrari auto. Ei bine, in primul rand, sunand sau mergand personal la dezmembrari, veti putea achizitiona pe loc componenta care va intereseaza, deci nu va mai fi necesar sa sunati sa intrebati, sa comandati piesa si sa mai si asteptati pana cand soseste la magazin. Intr-un parc dezmembrari auto, cat ce ati ajuns, puteti sa si cumparati blocul motor.

In plus, nu trebuie uitat nici faptul ca orice componenta a masinii, va avea un pret mult mai atractiv intr-un parc de dezmembrari auto, ecat la magazin.