Clientii tai nu-ti cumpara serviciile sau produsele?
Unul dintre motive poate fi ca ideea ta de afaceri este inca prea vaga.
Fa-ti oferta specifica nisei tale de piata
Prima premisa pe care vrem sa ti-o dam este ca, pentru a-ti putea vinde oferta trebuie sa o faci cat mai specifica pentru publicul tau.
Nicio intreprindere nu se bazeaza doar pe idei, ci pe concepte si planuri bine definite si testate.
Din acest motiv, astazi vrem sa iti explicam cum sa-ti transformi ideea de afaceri intr-o idee de concept.
Ce este o idee de cocept si ce difera fata de ideea de afaceri?
O idee de afaceri poate fi definita ca un gand mental care nu este construit pe o activitate, adica posibilitatea / oportunitatea care iti bazaie in cap de ceva vreme. Celebra scanteie, becul care se aprinde in mintea ta.
Un concept de afacere sau o idee de concept poate fi definita ca forma acelei idei, care a trecut prin procesul de rafinament si este mai tangibila si mai coerenta. Cu ce? Iti vom explica intr-o clipa.
De exemplu, poti avea ideea de a deschide o scoala de dans si sa o pui in diverse cursuri pentru a satisface nevoile fiecaruia, pentru ca, asa cum multi cred, cu cat mai mult cu atat mai bine, dar aceasta idee trebuie transformata intr-un concept mai tangibil, apoi studiat, analizat si facut in concordanta cu cine esti, cu specializarea ta, cu valorile tale, cu viziunea ta asupra lumii si cu problema pe care o vei rezolva pentru clientii tai.
“O idee concept este, in general, o definitie care trebuie sa exprime imediat rezultatul si beneficiul pe care oferta ta, produsul sau serviciul tau, o sa le genereaze pentru potentialul client”
Sa ne intoarcem la exemplul scolii de dans
Idee de afaceri: sa zicem ca esti un profesor de flamenco, ai inteles ca acest tip de dans, ca si alte tipuri de dansuri etnice din alte tari, sunt foarte populare nu numai pentru dansul in sine, ci si pentru lumea si sensul din spatele acelui dans, iti place cultura si traditiile din jurul acelui dans si ai vrea sa impartasesti toate acestea cu cei care au aceeasi pasiune ca si tine si ti-ar placea sa ii inveti si pe ei.
Ti-ai analizat piata si ai descoperit ca exista scoli de dans care ofera cursuri de dans chiar si etnice, merge foarte bine, dar nu exista momente de agregare si impartasire a experientelor impreuna.
Percepi ca sunt mai presus de toate femei care, ca si tine, au aceleasi pasiuni, care ar gasi in aceasta scoala un stimul de a se antrena prin dans si a se bucura de bunastarea fizica dobandita prin acesta, dar intr-un spatiu in care se calatoreste si cu mintea, in care sa impartasesti si sa traiesti aceasta pasiune pentru cultura altor popoare ale lumii.
Asa ca decizi, ca scoala ta de dans este si un centru de agregare, in care sa organizezi ateliere experientale si evenimente tematice (fotografice, muzicale, editoriale, culinare, seminarii etc).
Concept de idee sau concept de afaceri: incepe o scoala de flamenco pentru femeile care au o pasiune pentru acest tip de dans, gasindu-si bunastarea fizica intr-un loc de unde pot calatori cu mintea si corpul cultivandu-si si impartasindu-si pasiunea cu oameni similari.
Vezi cum se schimba? Ai transformat acea gandire mentala neconstruita, intr-un concept mai tangibil, ai exprimat imediat rezultatul si beneficiile pe care le vor avea clientii si este in concordanta cu problema pe care o vei rezolva cu ideea ta.
Pentru o mai buna pozitionare in piata, trebuie sa te nisezi cat mai bine pe aria aleasa deja sau sa alegi o alta daca descoperi ca nu este ceea ce voiai la inceputul procesului de infiintare firma si apoi, sa te concentrezi pe a afla cat mai multe detalii despre aceasta.