Avantajele-si-dezavantajele-publicitatii-pentru-o-afacere

Avantajele si dezavantajele publicitatii pentru o afacere

Inainte de a analiza avantajele si dezavantajele publicitatii, primul lucru pe care trebuie sa-l indicam este ca va fi intotdeauna recomandabil sa recurgem la profesionisti care sa ne consilieze cu privire la posibila gestionare a publicitatii afacerii noastre.

Avantajele publicitatii

Publicitatea este una dintre pietrele de temelie ale oricarei afaceri, iar efectele sale au un impact mare asupra performantei companiilor. Diferite tipuri de companii folosesc publicitatea pentru a-si atinge obiectivele de vanzari.

Acest lucru este planificat in mod regulat intr-o strategie care urmareste sa varieze mesajele si continutul anunturilor pentru a obtine rezultate dorite diferite; prin urmare, efectele pe care publicitatea le are asupra companiilor sunt, de obicei, deliberate; cu toate acestea, companiile pot obtine anumite efecte numai cu planificarea in timp util a bugetului lor.

Acest punct este esential, planificarea. Aici vom cunoaste avantajele si dezavantajele de a face publicitate buna si rea.

Vizibilitate si constientizarea marcii

Atunci cand o companie este in faza incipienta, trebuie sa creeze ceea ce in marketing se numeste vizibilitate sau constientizare a marcii. Potentialii clienti ar trebui sa stie de existenta alternativei oferite pentru a-si rezolva problemele.

Acest obiectiv de vizibilitate este de obicei atins prin crearea de campanii incarcate cu o multime de continut legat de brand, beneficiile sale si ofertele de diferentiere. Cu cat mai multi oameni sunt expusi la anuntul companiei, cu atat este mai probabil ca numele sau imaginea marcii sa fie amintita atunci cand apare nevoia de a cumpara.

In general, exista doua tipuri de constientizare a marcii. Notorietatea neevaluata a marcii apare atunci cand oamenii se gandesc la o companie si la produsele sale, fara niciun fel de influenta. De exemplu: o familie este flamanda, se gandeste la un restaurant si merge la cina acolo. Vizibilitatea marcii cu ajutor este atunci cand oamenii isi amintesc de o afacere numai dupa ce cineva o mentioneaza. Publicitatea produce ambele tipuri de constientizare a marcii.

Cresterea vanzarilor, profiturilor si a numarului de clienti

Publicitatea este adesea folosita pentru a creste vanzarile si profiturile anumitor produse oferite. Aceste vanzari si castiguri sunt direct legate de domeniul de aplicare al publicitatii. ROI sau Return of Investment este o valoare utilizata pe scara larga pentru a masura rentabilitatea publicitatii angajate. Acest lucru este masurat pe baza obiectivului de afaceri care este ridicat.

De exemplu: o companie poate cheltui 10.000 € pentru publicitatea care genereaza vanzari de 40.000 EUR, obtinand o rentabilitate a investitiei de 400%. Anunturile neprofitabile sunt ulterior eliminate si inlocuite de altele. Companiile folosesc, de asemenea, publicitatea pentru a creste traficul clientilor in magazinele, unitatile sau institutiile lor en-gros.

Construirea unei imagini

Publicitatea este, de asemenea, utilizata pentru a imbunatati imaginea unei companii. Platforme precum Google Ads, anterior Google Adwords sau Facebook Ads, va permit sa creati campanii cu obiective de constructie a imaginilor corporative.

Cele mai multe companii sunt competente la ceva sau au caracteristici care le diferentiaza de altele. De exemplu: o companie de software pentru computere subliniaza departamentul sau eficient de servicii pentru clienti in anunturile sale.

O companie de inchiriere poate utiliza publicitatea pentru a informa consumatorii cu privire la calitatea sa inalta si superioritatea in tehnologie. In orice caz, companiile pot folosi publicitatea pentru a face apel la ceea ce doreste cumparatorul in majoritatea produselor.

Vizati anumiti consumatori

Unul dintre marile avantaje oferite de publicitatea curenta prin intermediul platformelor online este segmentarea anunturilor, cum ar fi posibilitatea de a alege dispozitivul mobil de acces sau tara in care se afla publicul.

Anterior, in marketingul traditional, am avut GRP (Gross Rating Point) sau ceea ce stim cu totii ca ora de varf sau prime time. In acel moment, anuciantii aveau garantia de a ajunge la x numar de utilizatori, dar fara a interactiona cu ei cu adevarat.

Pe de alta parte, publicitatea ne ofera posibilitatea de a afisa anunturi anumitor persoane in functie de orasul lor, gusturile lor, dispozitivele lor si, de asemenea, de a masura interactiunile reale de la clicuri sau vizite la anumite link-uri.

Publicitatea stradala – cea a tuturor timpurilor

Exista de asemenea publicitatea stradala, de care stim cu totii si pe care o intalnim la orice pas. Acele panouri mari, cu reclame ale unor produse diverse, te fac sa iti doresti produsul respectiv prin simpla descriere a acestuia si printr-o imagine ce capteaza atentia atunci cand trecem pe langa ea. Incearca print indoor atunci cand vrei cele mai bune servicii de print pentru materialele tale promotionale. 

Dezavantaje publicitate

Pierderea vanzarilor sau a ofertelor

Publicitatea proasta poate afecta, de asemenea, pozitiile financiare ale persoanelor publice si ale corporatiilor. O persoana publica poate fi concediata sau obligata sa demisioneze pentru o raportare defectuoasa.

Deteriorarea imaginii publice

O persoana sau o companie sufera daune imaginii sale publice sau de marca atunci cand apar rapoarte negative. Multi oameni respecta si au incredere in actori, sportivi, muzicieni si politicieni, iar companiile cheltuiesc milioane de dolari cultivand branduri pe care doresc ca oamenii sa le vada ca fiind mai fiabile si de inalta calitate.