Hai sa vorbim despre inginerie. In industria restaurantelor, termenul se refera la ingineria de meniu, procesul prin care va creati meniul perfect pentru a atrage clientii si a asigura revenirea lor cu comenzi la acelasi fel de mancare sau macar pentru a incerca altele noi. Ingineria meniului maximizeaza profitabilitatea restaurantului dvs de catre clientii care revin in subconstient pentru a cumpara ceea ce doresc sa cumpere.
Meniul este inima si sufletul restaurantului, motivul pentru deschiderea usilor in fiecare zi. Meniul combina conceptul, decorul, locatia si ofertele alimentare intr-o singura locatie.
Aceasta bucata, meniul, este, de asemenea, unul dintre vehiculele dumneavoastra de vanzari cele mai eficiente. Folosite in mod corect de catre manageri cu experienta in restaurantele de catering, meniul va ghida clientii pentru a alege elementele pe care doriti sa le comandati.
Meniul poate avea mai multe categorii. Acestea pot fi defalcate in patru zone distincte:
Starter-urile: clientii sunt dispusi sa plateasca bani buni pentru aceste feluri de mancare excelente, care au o marja mare de profit. Acestea ar trebui sa fie elemente emblematice, care sa poarte semnatura restaurantului.
Puzzle-urile: felurile de mancare de tip puzzle sunt dificil de vandut, dar au o marja de profit mare.
Cele populare, dar elementele mai putin profitabile. Ganditi-va la friptura, de exemplu.
Maruntisuri : cele mai mici elemente, care desi sunt populare, au, de asemenea, o marja de profit redusa.
Cu o inginerie inteligenta, meniul strategic poate orienta clientii de catering si spre elemente mai profitabile. Iata cum:
Scrie-l in limbaj alimentar
Potrivit exeprtilor, daca dai unui fel de mancare o eticheta etnica, cum ar fi un nume italian, oamenii vor gasi mai multe alimente autentice si evocatoare. Tonuri precum “paste fainoase italiene ca la bunica” are un impact mai mare decat spaghete sau chiftele, scrise asa simplu.
Elementele descriptive garanteaza revenirea clientilor. Chiar daca in esenta este vorba doar de spaghete si chiftele, clientii vor crede ca le pot obtine numai de la restaurantul dvs, iar acestia vor reveni din nou si din nou.
Sunt cercetari si studii care au condus la ideea ca folosind etichete de meniu descriptive creste vanzarile de produse alimentare si imbunatateste atitudinea clientilor atat fata de produsele alimentare cat si fara de restaurant. Un alt studiu arata ca utilizarea etichetelor de meniu descriptive pot ridica vanzarile cu pana la 25 la suta in comparatie cu elementele din meniu fara text intrigant.
Cu ajutorul textului poti “broda” experienta senzoriala finala pentru un meniu complet. Cu cat mai multe adjective, cu atat mai bine va fi. Luati in considerare acest text ingineresc pentru torturi nunta din ciocolata: confectionate manual, aceste torturi sunt dantelate cu boabe de vanilie proaspat culese si acoperite cu o glazura dupa o reteta de casa secreta, batuta cu cacao si espresso. Suna mult mai bine decat prajitura de ciocolata cu glazura de cafea.