Traficul tau s-a prabusit, iar site-ul tau a primit o penalizare de la Google. Acum poti sa uiti de gandurile negre, deoarece noi avem cateva idei care iti vor face site-ul sa revina imediat.
In primul rand, exista patru mari arii in care o penalizare poate fi clasificata:
1. Penalizarea pentru link-uri nenaturale
Marea majoritate a site-urilor care primesc o penalizare o fac pentru link-uri nenaturale. Asta inseamna ca ai o sumedenie de link-uri care trimit inapoi la site-ul tau, link-uri ce violeaza regulile Google Webmaster. Vei sti cand ai un astfel de link atunci cand vei primi o notificare de la Google Webmaster.
2. Penalizare pentru site spart de hackeri
Aceasta amenda este data atunci cand site-ul tau a fost spart. Foloseste sfaturile de la Google pentru a-ti lua site-ul inapoi din mana hackerilor.
3. Penalizare pentru spam generat de user si alte tehnici “black hat” de SEO
Daca ai primit aceasta penalizare, inseamna ca stii deja ca aplicai unele strategii riscante de SEO. Cei mai multi oameni care primesc aceasta penalizare trebuie sa isi reconstruiasca site-ul de la zero.
4. Penalizare pentru spam
Sunt trei tipuri si motive pentru care ai putea primi aceasta penalizare. A) Daca majoritatea paginilor tale sunt gazduite de un site spammer, va fi etichetat ca un host spammer. B) Daca folosesti un program spam de plata sau C) Daca site-ul tau este spam pur, ceea ce nu mai trebuie explicat. Spam-ul este destul de sus clasat pe lista de “asa nu” a Google. Cele mai multe penalizari nu sunt din aceasta categorie.
Cum sa reparam greselile din trecut
Trebuie sa descoperi care este cauza pentru care ai primit penalizarea de la Google, ca apoi sa iti poti reveni. Asta este mai dificil decat sa iti desfaci castile incurcate. Poate lua intre cateva luni pana la un an sa faci o curatenie completa, iar uneori chiar si mai mult, in functie de severitatea link-urilor malitioase. Odata ce intri in proces, pastreaza-ti mintea limpede, deoarece nu exista nicio scurtatura. Iata care sunt cei mai buni pasi de revenire:
Scapa de link-urile nenaturale, folosind unealta Google Disavow
1. Descarca “Cele mai recente linkuri” din unealta Google Webmaster. Poti folosi si alte servicii, cum ar fi Open Site Explorer de la Moz, dar Google a declarat ca unealta lor ar trebui sa fie suficient de buna pentru a inlatura o penalizare.
2. Incarca linkurile pe Google Drive.
3. Foloseste-te de talentul tau in Excel si indeparteaza duplicatele, sorteaza-le dupa domeniu si cuvinte cheie
4. Eticheteaza domeniile ca “inlatura” sau “pastreaza”. Da, mai bine etichetezi domenii decat linkuri individuale. Vei inlatura intregul domeniu, astfel incat daca vei gasi un singur link periculos, intregul domeniu va fi curatat.
5. Atunci cand etichetezi linkurile periculoase, nu incerca sa le gasesti pe fiecare in parte. In schimb, mergi pe tendinte. De exemplu, cauta acelasi cuvant cheie care trimite catre o anumita pagina.
6. Trimite un email tuturor web-masterilor cu o cerere de inlaturare a link-urilor si urmareste evolutia in documentul de pe Drive.
7. Odata ce ai identificat toate linkurile periculoase, inlatura-le. Recomandam sa inlaturi intregul domeniu. Sansele sunt ca daca ai un singur link periculos de pe un domeniu, vor fi mai multe.
Sfat: Daca trebuie sa validezi daca un link este ok, scapa de el.
Cere o re-evaluare
Dupa ce ti-ai facut curatenie in link-uri, va trebuie sa trimiti o cerere de re-evaluare la Google. Aceste cereri sunt citite de oameni adevarati de la Google. Cea mai mare greseala pe care o fac cei mai multi este ca nu includ suficiente informatii in cerere. Nu ii poti oferi Google-ului prea multa informatie. Asigura-te ca incluzi documentul din Google Drive impreuna cu numarul de link-uri pe care le-ai inlaturat. Schimba strategia SEO in bine si scrie si un “Imi pare rau” in cerere, deoarece va influenta decizia.
Curata si repeta
Din pacate, cererea de re-evaluare nu asigura succesul de prima data. Se prea poate sa fie nevoie de mai multe incercari, pentru a curata totul. De obicei, Google va fi suficient de amabil sa iti ofere cateva probe de linkuri problematice care sa te ajute. Ia aceste linkuiri si fa urmatoarea analiza:
- Se potrivesc cu textul ancora?
- Sunt linkuri dintr-un director de articole sau o “ferma” de linkuri? Afla ce este gresit cu aceste linkuri si asta ar trebui sa te indrepte in directia potrivita.
De asemenea, recomandam sa descarcati mai multe linkuri de la Google pentru ca aveti cea mai buna baza de date. Odata ce etichetati si reexaminati linkurile, adaugati aceste informatii in cererea de re-examinare. Nu stergeti nimic din prima cerere, deoarece un nou angajat Google ar putea verifica cererea dumneavoastra, fara contextul situatiei. Chiar daca vei fi tentat sa grabesti acest as, nu trimiti un semnal bun catre Google. Lasa suficient timp intre cereri, undeva intre 3 saptamani si o luna, in functie de numarul de linkuri cu care ai de-a face. In plus, asigura-te ca le trimiti email Web-masterilor de la Google pentru a inlatura linkurile de pe site-urile lor. Vor aprecia efortul.
Acum, revenirea
Dupa ce ai trimis a nu stiu cata cerere, ai stat ca pe ace si ai asteptat ceva vesti bune, intr-un final ziua pe care ai asteptat-o cu atata ardoare va veni. Vei primi un mesaj care spune “Nicio actione manuala spam gasita”. Vei sari in sus de bucurie si vei desface sampania deoarece eforturile ti-au fost rasplatite.
Nu vrem sa oprim bucuria, dar exista cateva asteptari realiste dupa aceasta experienta. Poti fi sigur ca de acum incolo, Google te va urmari atent, asa ca nu te intoarce la vechile obiceiuri. Poti fi sigur ca a doua penalizare de la Google va fi mult mai neplacuta. In plus, nu trebuie sa te astepti la revenirea imediata pe vechile pozitii. Nu uita ca ai inlaturat multe dintre linkurile care iti confereau acea pozitie, asa ca trebuie timp sa ajungi din nou acolo.
Trecerea printr-o penalizare manuala poate fi un proces frustrant, dar este cu siguranta satsfacator. Ai lucrat in vederea eliminarii unei penalizari? Ne-am bucura sa auzi ce ai de adaugat in comentarii.