Procedura-de-Testare-Armonizata-la-Nivel-Mondial-pentru-Vehicule-Usoare

BMW, VW si Renault avertizeaza cu privire la noul regim de testare a emisiilor in UE

Producatorii de masini avertizeaza cu privire la faptul ca noile proceduri de testare a emisiilor din Uniunea Europeana le vor afecta profiturile si productia.

BMW a anuntat deja ca va opri temporar productia pentru unele din modelele sale incepand din luna mai a acestui an, din pricina modificarilor solicitate astfel incat vehiculele BMW sa respecte testele de emisii on-road RDE. Oficialii BMW au anuntat ca testele vor intrerupe productia unor modele, printre care diferite variante de seria 7, X1, X2, X5 si X6, iar purtatorul de cuvant al BMW a spus pentru Automobilwoche, publicatia sora a Automotive News Europe, ca incepand din mai productia va fi temporar intrerupta. “In functie de model, versiune si de volum, intreruperea poate dura intre doua saptamani si cateva luni”, a mai adaugat purtatorul de cuvant.

Saptamana trecuta, si Volkswagen Group a avertizat cu privire la potentiale blocaje, in timp ce cauta in mod permanent solutii pentru a face ca vehiculele sale sa treaca prin Procedura de Testare Armonizata la Nivel Mondial pentru Vehicule Usoare (WLTP).

Seful de la finante al celor de la Volkswagen, Arno Antlitz a spus la inceputul acestei luni ca producatorul de masini se confrunta cu “solicitari financiare importante” din pricina blocajelor asteptate ca urmare a intoducerii testelor WLTP, legate de emisii si de consumul de carburant.
CEO-ul de la Renault, Carlos Ghosn a avertizat si el ca WLTP va avea un impact asupra producatorului de masini din luna septembrie a acestui an pana in aprilie 2019. “Avem o multime de incertitudini. Nu stim cat de repede vor fi date aprobarile. Nu stim nici daca clientii vor fi dispusi sa plateasca noile preturi pe care va trebui sa le fixam pentru ca trebuie sa adaugam tehnologii noi” a spus Ghosn la conferinta din luna februarie pe marginea rezultatelor financiare ale Renault din 2017.

Teste mai dure

WLTP inlocuieste testul classic NEDC (New European Driving Cycle) si testeaza mult mai exigent decat pana in prezent nivelul de emisii al fiecarei masini.

WLTP a fost introdus incepand cu 1 septembrie 2017, iar in faza sa initiala se referea la modelele complet noi, ce nu au mai fost niciodata in vanzare in Europa. Incepand cu luna septembrie 2018, noul regim solicita ca toate masinile de pasageri noi care vor fi vandute in Uniunea Europeana sa treaca testul WLTP inainte sa poata fi vandute. Noul regim WLTP va cuprinde mai multe cicluri de testare pe bancul de probe, o durata a testului ce va creste de la 20 la 30 de minute, o viteza medie in cadrul testului ce va creste de la 34 km/h la 46.5 km/h si o viteza maxima ce creste si ea de la 120 la 131 de km/h, si de asemenea testarea in 4 faze. Noul regim de testare va cuprinde si testul RDE, practic o testare a emisiilor in timpul condusului real.

Testul RDE (testarea emisiilor din timpul condusului) este o noua procedura care masoara emisiile de poluanti in timpul mersului. Acest nou test va avea ca scop sa confirme ca nivelul de particule fine si nivelul de oxizi de nitrogen masurat in timpul testarii WLTP in laborator sunt intrunite si in cadrul functionarii normale, la drum.

Pana la 1 septembrie 2017, nivelul de emisii al masinilor vandute in Uniunea Europeana era masurat cu testul NEDC (New European Driving Cycle), care desi cuprinde in denumirea sa cuvantul “nou”, nu era deloc nou, ci introdus in 1980 si actualizat ultima ora in urma cu 2 decenii. De aceea eficienta sa era nu numai indoielnica, dar in plus s-a demonstrat in repetate randuri ca rezultatele sale nu coincideau cu cele reale si astfel, emisiile masinilor la drum erau mult mai mari decat cele masurate in laborator.

Informatii oferite de WeltKlasse Automobile, importator si distribuitor masini second-hand.