Este usor de observat ca brand-urile din industria de beauty o duc foarte bine. Magazinele online, in special, ce vand produse pentru machiaj sunt intr-o continua crestere. Iar partea buna e ca mai este loc de dezvoltare.
Cererea pentru acest tip de produse este tot mai mare, inclusiv cererea pentru produse premium. Oamenii pun tot mai mare accent pe calitate, ceea ce explica de ce prefera, tot mai mult, sa cumpere produse de calitate, chiar daca ii costa mai mult.
Asadar, daca vrei sa-ti lansezi propriul business, o afacere online bazata pe produse pentru machiaj poate fi o alegere foarte buna. Acest tip de produse sunt consumabile; oamenii le vor cumpara din nou si din nou. Bineinteles, trebuie sa iti tii clientii aproape si sa ii fidelizezi pentru ca acestia sa te aleaga pe tine de fiecare data.
Cum fidelizezi clientii? Ofera-le produse si servicii de calitate, oferte personalizate (bazate pe nevoile/preferintele lor) si mentine o linie deschisa de comunicare cu acestia (social media, email, blog). Dar, pana sa ajungi la fidelizare, iata care sunt pasii de baza pentru lansarea unei afaceri cu produse pentru machiaj.
Alege produsele si brand-urile pe care vrei sa le comercializezi
Pentru inceput, este bine sa te rezumi la o gama mai mica de produse. Da, e adevarat ca produsele pentru machiaj sunt variate, dar nu e o idee buna sa vinzi de toate chiar de la inceput. Mergi pe cateva tipuri de produse pana cand afacerea castiga tractiune pe piata. Apoi, pe masura ce castigi clienti si reputatie, poti sa-ti cresti gradual portofoliul de produse.
Alege cu grija produsele si brand-urile pe care le vei vinde. Asigura-te ca sunt produse de calitate, ce respecta standardele in vigoare. Pentru ca se aplica direct pe piele, trebuie sa fie produse testate si aprobate de dermatologi. Afacerile la inceput de drum se pot baza pe brand-uri deja consacrate pentru a creste. De exemplu, cand vinzi produse de la brand-uri populare, e mai usor sa atragi atentia clientilor.
Creeaza un logo memorabil pentru afacerea ta
Atunci cand te pregatesti sa lansezi o afacere, trebuie sa incepi prin alegerea numelui. Ideal, gaseste un nume usor de retinut, ce are legatura cu activitatea afacerii (ce se potriveste atat pentru magazinul online, cat si ca nume de domeniu).
Pe langa nume, ar trebui sa alegi si o culoare sau schema de culori reprezentativa pentru brand-ul tau. Bineinteles, ar trebui sa ai si un logo. Oamenii identifica brand-urile de pe piata cu ajutorul logo-urile vazute in reclame. Iar pentru ca tu activezi in nisa de beauty, logo-ul tau ar trebui sa fie memorabil. Grafica logo-ului ar trebui sa se potriveasca afacerii si sa fie usor de inteles chiar si la dimensiuni mici.
Pune la punct un magazin online
In ziua de azi, e foarte simplu sa lansezi o afacere. Cu ajutorul unui magazin online, poti incepe sa vinzi orice, oricand. Iar avantajele continua, din moment ce nu ai nevoie de mult timp si bani (nici stocuri de multe ori) pentru a incepe sa vinzi online.
Avand in vedere ca majoritatea oamenilor cauta tot ce au nevoie online, nici nu are rost sa te gandesti la un magazin stradal (nu la inceput). Sa vinzi online e mult mai simplu. Si e la fel de simplu sa pui la punct un magazin online. Atunci cand alegi o platforma intuitiva si ai parte de suport (care sa te ghideze la fiecare pas), poti face tu toate setarile necesare. Incearca gratuit platforma Gomag, timp de 15 zile, si fa cunostinta cu viitorul tau magazin online.
Investeste resurse si efort in promovare
Eforturile de lansare a unei afaceri trebuie sa includa si eforturi de promovare. Afacerea ta nu se va bucura de un start potrivit si nici de o crestere pe masura daca lumea nu va stii de existenta ei.
Deci, nu astepta sa lansezi magazinul online pentru a incepe promovarea lui si a brand-ului nou creat. De cum te-ai apucat de pregatirea magazinului, poti incepe “incalzirea” audientei prin campanii de promovare (social media e cea mai accesibila).
Pune pe hartie un plan de marketing
In primele luni de activitate, o afacere nu dispune de prea multe fonduri. De aceea trebuie sa fii atent(a) pentru a cheltui cu cap fiecare banut.
Un plan de marketing te ajuta sa vezi cum poti proceda pentru a-ti atrage clientii si vinde produsele in cel mai eficient mod. Strategia de marketing include pretul produselor, costurile generate (cu achizitia produselor, a clientilor, transport marfa, costuri marketing/promovare, ambalaje etc.). Trebuie sa stii cat cheltui, ca sa poti vedea cat poti castiga.
Cere feedback si imbunatateste-ti produsele si serviciile continuu
Cum convingi oamenii sa-ti incerce produsele? Apeleaza la familie si prieteni pentru inceput. Ofera-le mostre de la produsele pe care le vinzi, incurajeaza-i sa le incerce si sa-ti ofere feedback. E un test bun sa vezi ce reactii starnesc produsele, ce beneficii/calitati ofera si ce ar putea fi imbunatatit.
Pot proceda la fel si in cazul audientei tale. Poti oferi mostre cadou, vouchere, discount-uri pentru primele achizitii sau ca recompensa pentru feedback/review la produse pe site. Daca primesti feedback-uri negative, nu te descuraja. Ia-le ca pe o lectie, raspunde clientului diplomatic si vezi cum poti rezolva problema.
La fel ca orice alta afacere, si una cu produse pentru machiaj are nevoie de implicarea ta, ca antreprenor/antreprenoare. Pe langa lansarea unui magazin online, va fi nevoie sa-ti cresti prezenta in social media, sa creezi o comunitate in jurul brand-ului si sa depui eforturi (constante) pentru a tine clientii aproape.