Cum procedati daca aveti parbrizul masinii spart sau fisurat?

Cum procedati daca aveti parbrizul masinii spart sau fisurat?

0 Shares
0
0
0

Fiecare proprietar de masina care isi iubeste cu adevarat masina, isi doreste ca aceasta sa se prezinte in stare perfecta din toate punctele de vedere. Tocmai din acest motiv, in cazul in care detineti un autoturism, ar trebui sa va preocupe foarte mult parbrizul acesteia.

Este indicat ca in cazul in care observati cea mai mica zgarietura sau fisura, sa va prezentati cat mai repede cu masina intr-un atelier, in vederea reparatiei acesteia. Daca lasati timpul sa treaca, fisura parbrizului se poate extinde, iar astfel va fi necesar ca pe viitor sa inlocuiti parbrizul, ceea ce inseamna ca veti accesa www.parbrizeacasa.ro pentru achizitionarea unui parbriz nou.

Dat fiind faptul ca parbrizul are un rol atat de important, pentru ca practic un parbriz in stare perfecata va ofera o vizibilitate buna asupra drumului, vom discuta in continuare despre parbriz, si despre posibilele cauze ale aparitiei fisurilor pe suprafata acestuia.

Ce sunt fisurile de stres ale parbrizului?

Fisurile de stres ale parbrizului auto sunt fisuri care apar in parbriz fara niciun motiv aparent. Cum se identifica o fractura de stres la parbriz? Regula generala este aceasta: Daca nu exista niciun punct de impact, este o fisura de stres. Desi misterele, fisurilor de stres ale parbrizului au de obicei o cauza de baza. Mai jos sunt cateva dintre cauzele mai frecvente ale fisurilor de stres ale parbrizului auto:

Schimbari de temperatura

Una dintre cele mai frecvente cauze ale fisurilor de stres se datoreaza modificarilor extreme ale temperaturii. De exemplu, daca este o zi extrem de calda, spalarea masinii cu apa rece ar putea declansa o fisura de stres. Acelasi lucru este valabil si in cazul utilizarii apei calde pentru topirea ghetii, in speranta dezghetarii parbrizului.

Schimbari de presiune

Modificarile de presiune, inclusiv presiunea vantului, pot provoca, de asemenea, fisuri de stres. De exemplu, exploziile trimit unde de soc care schimba rapid presiunea atmosferica intr-o raza mare din zona de explozie. Masinile situate la multi kilometri distanta de explozie pot avea geamuri sau parbrize crapate.

Fireste, fara a detine informatii despre cauzele fisurilor de strez, nu veti cunoaste motivul real pentru care parbrizul s-a fisurat si veti avea nevoie sa accesati www.parbrizeacasa.ro pentru achizitionarea unui alt parbriz, care poate fi inlocuit chiar si acasa. Aceste unde de soc insa, va pot crapa parbrizul fara sa aveti macar idee.

Slabiciune / defecte structurale

Parbrizele joaca un rol esential in sistemele de siguranta ale masinii. Unul dintre aceste roluri este acela de a sprijini plafonul in cazul unui accident de rasturnare. Un alt lucru este sa deviati airbag-urile laterale ale pasagerilor in momentul desfasurarii.

Ca atare, parbrizele sunt instalate cu un adeziv puternic. Presiunea neuniforma poate cauza fisuri de stres. Defectele de fabricatie pot contribui si ele. De exemplu, atunci cand sticla este gatita (incalzita si apoi racita) in timpul procesului de fabricatie, „tensiunile reziduale” sunt adesea gasite in perimetrul parbrizului. Drept urmare, marginile parbrizului sunt, de asemenea, cele mai slabe si predispuse la fracturi.

Repararea fisurilor stresului parbrizului

Fisurile de stres incep de obicei de la marginea parbrizului si pot deveni rapid destul de mari. Acesti doi factori se combina, ceea ce face ca majoritatea fisurilor de stres sa fie ireparabile.

In general, daca o crapatura de parbriz emana de la marginea parbrizului (asa cum este comun cu fisurile de stres), se afla in linia de vedere a soferului, depaseste o anumita lungime sau este contaminata cu resturi, fisura nu este candidata la reparatii, astfel ca ese necesar sa accesati www.parbrizeacasa.ro in vederea achizitionarii unui nou parbriz.

Procesul de reparare a parbrizului presupune forarea intr-o fisura si umplerea acesteia cu o rasina care se intareste in fisura. Scopul este stabilizarea fisurii si prevenirea raspandirii acesteia. Acest lucru este similar cu momentul in care un dentist umple o cavitate in dinte.

Cu toate acestea, chiar daca o fisura nu se afla in linia de vedere a soferului, daca este aproape de marginea geamului, este posibil sa nu fie reparabila, deoarece dispozitivul de aspiratie folosit pentru repararea fisurilor are nevoie de suficient spatiu si de o sigilare buna.

Daca parbrizul are mici fisuri care par a fi buni candidati la reparatii, merita sa luati in considerare o abordare „reparatie prima”. Daca reparatia dureaza, veti evita sa inlocuiti parbrizul.

Cat costa repararea unei fisuri de stres intr-un parbriz

Costul reparatiei unei fisuri de parbriz este acelasi cu costul reparatiei altor tipuri de fisuri. Costul reparatiei depinde adesea de tipul de asigurare auto pe care il aveti. Daca aveti de exemplu o polita CASCO, atunci cu siguranta nu trebuie sa va faceti griji in vederea reparatiei sau a inlocuirii parbrizului, pentru ca toate costurile vor fi acoperite de catre firma de asigurari.

Daca trebuie sa suportati costul reparatiei sau al inlocuirii unui parbriz in lipsa politei CASCO, trebuie sa stiti ca marca si modelul masinii sunt doi factori care pot influenta pretul. O inlocuire parbriz BMW X6, in mod evident va costa mai mult decat o inlocuire parbriz BMW seria 1, asa cum si o inlocuire parbriz Audi A7 va costa mai mult decat o inlocuire parbriz Audi A3, iar acestea sunt doar doua exemple.

0 Shares
You May Also Like