Va disparea oare in anul 2014 trendul ascendent al reclamelor din partea dreapta a Facebook-ului? S-ar putea sa fie totusi putin cam devreme sa tragem clopotele pentru a anunta moartea postarilor din partea dreapta a Facebook-ului in definitiv aceste reclame s-au dovedit a fi eficiente pentru multe persoane ce activeaza in domeniul publicitatii, constituie un mediu bun pentru retargetare si genereaza recurenta pe Facebook.
Oricum ar fi, este clar ca intram intr-o noua era a publicitatii de tip newsfeed. Anunturile postate in News Feed pe Facebook, lansate spre sfarsitul anului 2012, s-au dovedit a fi foarte eficiente. Potrivit cercetarilor efectuate pe bazele de date ale platformei Marin Software dezvoltatorii in domeniul publicitatii si-au marit considerabil investitiile in anunturile postate in NewsFeed cu 140% in trimestrul trei al anului 2013, comparativ cu trimestrul al doilea.
Si acest lucru nu este de mirare, deoarece anunturile din News Feed dau rezultate. In medie, anunturile din News Feed de pe Facebook au o rata de accesare (click) de 44 de ori mai mare si o rata de conversie de 5 ori mai mare decat anunturile din partea dreapta. Anunturile din News Feed au avut aceste rezultate cu un cost de conversie cu 67 % mai mic decat anunturile din partea dreapta.
Anunturile News Feed fac parte dintr-o serie ampla de schimbari in ceea ce priveste publicitatea „nativa”,care integreaza mesajele brandului direct in fluxul editorial al site-urilor si al retelelor sociale. Twitter isi bazeaza strategia de crestere pe anunturi native integrate in fluxul de postari ale utilizatorilor; noile puteri editoriale precum BuzzFeed si Refinery29 castiga rapid cote de piata cu primele lor modele de publicitate nativa, iar companiile din garda veche precum Forbes sau The Atlantic se bazeaza pe integrarea anunturilor.
Publicitatea nativa, naturala este un mediu foarte puternic deoarece nu atrage atentia utilizatorului prin pop-up-uri, bannere, sau videoclipuri auto-rulante, facand insa ca anunturile sa para a fi parte integranta din intreaga experienta. Anunturile native se potrivesc ca si forma, functionalitate si perceptie cu site-urile pe care apar.
De aceea consumatorul nu ignora anunturile native, ci da curs acestora. In cadrul acestui domeniu nou al anunturilor native, Facebook investeste destul de mult in anunturile de tip News Feed, permitand celor ce lucreaza in publicitate sa se conecteze in mod direct cu utilizatorii, prin intermediul continutului relevant plasat direct pe peretele lor de Facebook. Astfel ca, desi partea dreapta a anunturilor nu va disparea in anul 2014, va continua sa piarda teren in fata anunturilor din News Feed.
Iata cinci ponturi pentru a scoate cat mai multe beneficii din Facebook News Feed:
1. Mergi pe ideea de”jumatate-jumatate”
Aloca cel putin jumatate din bugetul stabilit pentru Facebook, postarilor pe News Feed. Asa cum amentionat mai sus, anunturile din News Feed nu numai ca sunt superioare din punct de vedere al performantelor fata de cele din partea dreapta, dar prezinta si cateva beneficii cheie cum ar fi cresterea vizibilitatii in cazul retelelor mobile. Anunturile din News Feed sunt in prezent singurul tip de anunturi de pe Facebook eligibile sa fie vizibile dispozitivelor mobile.
Pana anul viitor, ar trebui sa iti imbunatatesti acest procentaj la mai mult de 50 % (stabilite anterior prin titlu), din cauza ca din ce in ce mai multi oameni acceseaza Facebook-ul de pe smartphone-uri. Astazi, mai mult de 74% din utilizatorii Facebook se logheaza de pe platforme mobile, si procentajul de utilizatori care acceseaza Facebook-ul exclusiv prin intermediul dispozitivelor mobile a crescut cu 19% in trimestrul 3 2013.
2. Selectarea corecta a paginii pentru postare
Daca scopul tau este acela de a atrage conversii sau de a mari vanzarile, opteaza pentru postarea unui anunt cu link pe pagina, iar daca obiectivul campaniei este acela de a-ti transforma afacerea intr-un adevarat brand, opteaza pentru o postare a unui anunt cu fotografie in pagina. Conform datelor Marin Software postarile cu linkuri au un procentaj cu 30 % mai mare ca rata deconversie comparativ cu postarile insotite de poze. Si totusi, postarile cu poze au o rata cu 23% mai mare ca si accesare, comparativ cu postarile cu linkuri.
3. Separa anunturile pe mobil
Pentru a optimiza cheltuielile pentru anunturi in News Feed, este justificat sa separi campaniile de anunturi in functie de dispozitivele folosite: dispozitive de tip desktop si dispozitive mobile, in loc sa creezi o campanie destinata ambelor tipuri de dispozitive. Datele provenite de la Marin Software arata ca procentajul dezvoltatorilor care desfasoara campanii destinate doar dispozitivelor mobile a crescut cu 45% in tretrimestrul 2 si trimestrul 3 din anul 2013. Anunturile din News Feed destinate doar dispozitivelor mobile au depasit anunturile destinate dispozitivelor de tip desktop intr-un mod semnificativ.
Rata de accesare pe mobil a explodat la 187 de procente. De asemenea,costurile per click sunt cu 22% mai mici pentru campaniile destinate doar dispozitivelor mobile. Din cauza acestor diferente de costuri si parametrii de performanta dintre aceste anuntui destinate dispozitivelor de tip desktop sau mobil este important sa tratam aceste doua cazuri separat.
4. Foloseste in mod creativ rularea anunturilor
Dezvoltatorii de publicitate mai sofisticati utilizeaza rularea anunturilor pe News Feed pentru ca prin frecventa rularii sa se mentina o rata crescuta a vizualizarii si a vizitarii. In timp ce reimprospatarea manuala a campaniilor creative poate imbunatati performanta, este dificil sa realizezi asta la scara sutelor de campanii desfasurate si a miilor de idei.
Dezvoltatorii de pe Facebook care cauta sa isi creasca rapid programele ar trebui sa utilizeze o platforma de rulare automata a anunturilor.
5. Tinteste spre mediul international!
Cele mai mari oportunitati ca rata de investitie sunt de fapt in afara S.U.A. Majoritatea dezvoltatorilor concentrati pe anunturile Facebook se adreseaza audientei nord-americane, dar oportunitatile stau in fata companiilor globale prin conectarea la o baza de utilizatori in continua crestere la nivel international. 85% din utilizatorii Facebook sunt rezidenti inafara spatiului nord american.
Cu toate acestea doar 52 % din cheltuieli sunt pentru anunturi ce se adreseaza rezidentilor dinafara spatiului nord- american. Viitorul in ceea ce priveste publicitatea este aici si Facebook, care a inventat platforma ce asigura fluxul de anunturi nu va lipsi din peisaj. Ca si dezvoltator, asigurati-va de faptul ca anunturile voastre din News Feed au cel mai mare impact cu putinta.