Trebuie sa specific ca asteptam demult acest anunt de la Facebook conform caruia vor lansa propriul motor de cautare. Acest concept Graph Search era „la mintea cocosului” si nu ar trebuie sa reprezinte nici o surpriza pentru nici un specialist in ale internetului.
Sa va explic si de ce am zis asta : Facebook are deja peste 1 miliard de oameni care intra saptamanal pe acest site, asa ca de ce nu ar incerca Facebook sa „inchida internetul” pur si simplu.
Adica 99% dintre oameni intra direct pe Facebook fara sa caute in Google , se logheaza si au inauntru : jocuri, aplicatii, prieteni, tot, mai putin un motor de cautare care sa le arate anumite siteuri de care sunt interesati. Acesta este singurul motiv pentru care un utilizator de Facebook impatimit parasea fereastra si se indrepta spre Google.
Asta fiind intelese era evident ca cei de la Facebook vroiau sa limiteze numarul celor care paraseau fereastra pentru Google. Cum ar fi putut sa o faca ?
Foarte simplu indexand toate linkurile pe care oamenii le-au distribuit in Facebook sau la care au dat like pe pagini.
Asadar Facebook a inceput sa isi creeze propriul INDEX de siteuri, ceea ce inseamna baza oricarui motor de cautare.Au stat cuminti, au acumulat informatia data de voi, utilizatorii de Facebook si la un moment dat au decis lansarea acestui mototr de cautare.
La aceasta lovitura Google se astepta demult si tocmai de aceea au insistat pe proriul lor site de socializare Google +, incercand tot mai mult sa isi atraga oamenii din mototrul de cautare. De cele mai multe ori chiar santajandu-i discret cu tot felul de algoritmi verificati de mine si de multi altii. Cel mai tare santaj este cel al Author Rank care cumva te obliga sa ai cont pe G+ pentru pozitionari mai bune.
Acest lucru este evident deja, chiar daca multi nu vor sa il recunoasca din lumea SEO. Crearea acestui Graph Search era evidenta si data de trendul de trecere de la „search engine” la „social engine” lansat de catre Google. daca acest concept este deja probat atunci de ce nu ar functiona si invers , trecerea de la „social site ” la ” social engine”, evident mult mai usoara.
Despre conceptul de „social engine” am vorbit prima oara in urma cu doi ani si toti la vremea aia s-au luat de mine ca vorbesc doar prostii. Nu vreau sa insist iar pe chestia asta dar cei care nu au inteles atunci la ce ma refeream cu siguranta nu vor intelege nici acum ce se intampla.
Cititorii mei, sper sa fie mai destepti, cu minte deschisa si sa incerce sa aiba o viziune mai ampla asupra lucrurilor.
Primul semn a fost inserarea mototrului Bing in Facebook, probabil pentru efectuarea unor teste de pozitionare si reactie a utilizatorilor. Din punctul meu de vedere un test foarte prost si pozitionat extrem de rau, asa incat nu prea a sarit in ochi si nu cred ca a generat mare valva.
Cu siguranta Graph Search nu va fi un motor de cautare clasic, asemanator cu Google, Bing sau Ask, ci va fi unul focalizat pe user pe like-urile si interesele manifestate de fiecare utilizator in parte. Un astfel de concept a incercat si Google, astfel ca daca esti logat pe contul de Google vei vedea in Serp siteurile pe care ai dat click sau ai dat G+1 mult mai bine pozitionate decat e realitatea. Oarecum utilizatorul isi creaza proriul Serp.
Poti sa faci simplu acest test cautand logat si apoi delogheaza-te si sterge cookies si cache la browser si refa cautarea. Vei vedea diferenta uluitoare. Acelasi lucru se va intampla mai mult ca sigur si in Graph Search.
Spuneam cu ceva vreme in urma ca butoanele de social share trebuie sa existe pe fiecare pagina a siteului tau, era evident ca acest fapt tine de SEO si nu de sem. Sa nu mai zic ca si Google apreciaza aceste linkuri sociale ca si voturi ale utilizatorilor date paginii tale , asa zisele „social signals”.
Asadar prevad o intoarcere naturala a Facebook seo axata pe likeuri pe pagini de site, distribuiri si evident cat mai multi fani pe paginile personale.
Trebuie sa fiti pregatiti cu aceste unelte pentru a avea parte de traficul provenit din Graph Search. Asadar algoritmul se presupune ca va destul de simplu la inceput.Cu cat ai mai multi fani care au dat like paginilor tale cu atat ai sanse mai mari la trafic mai mare. Adica acei oameni care au dat like sa zicem paginii tale depre „filme online” cand vor cauta cuvantul in Graph Search te vor vedea pe tine pe primul loc.
Cel putin asa e presupunerea mea, pana nu il vedem nu putem spune cu siguranta ca asa va fi, dar este foarte logic, un motor de cautare personalizat pe utilizator si preferintele sale date pe Like.
Noi avem pachete foarte bune :
NOU! Va aducem fani de Facebook pentru pagina dumneavoastra. Ce trebuie sa intelegeti este ca cu cat aveti mai multi fani pe pagina cu atat mai multi oameni vor vedea postarile dumneavoastra.
Exista o formula prin care Facebook analizeaza si stabileste procentul din fani la care arata mesajul in functie de activitatea de pe pagina , adica likes pe postari, comentarii, sharuiri. Acestea se pot creste publicand poze haioase sau bancuri la care s-a observat ca publicul raspunde foarte bine.
Ce va oferim noi sunt Fani 100% reali, persoane conectate si nu roboti asa cum veti gasi in mare parte din celelalte oferte. Avem fani 100% romani , preturile le gasiti aici : Fani Facebook romani.
De asemenea avem si targetati international dar si Fani 100% americani pe care ii gasiti aici : Fani internationali.
Si rezolvam inclusiv problema legata de likeuri pe pagini prim sistemele noastre gratuite de aici : www.trafex.info cu peste 2000 de conturi active si www.socialnetworkhits.com care a trecut recent de 400 abonati.
Putem livra incusiv like-uri pe postari de facebook si chiar distribuiri de postari, extrem de importante pentru dumneavoastra. Acest produs fiind unic pe piata romaneasca.
Ganditi aceste pachete ca SEO pentru motorul de cautare care va fi lansat, Search Graph. Sigur conceptul trebuie gandit mult mai amplu, nu luati cele descrise mai sus exact pentru ca veti fi intr-o mica eroare. Pana la urma acest Search Graph este o continuare naturala a Social Graph pe care il puteti testa deja si intelege principiile mai in detaliu.
Cu siguranta aceasta mutare va duce la o dezvoltare a conceptului Facebook si va fi un generator de trafic in plus pentru paginilie voastre si indirect pentru siteurile promovate pe acestea. De accea va invit sa aveti ochii deschisi si daca nu aveti o pagina de Facebook deja sa o faceti pentru fiecare brand sau site in parte. Iar in ceea ce priveste fanii si likeurile pe pagini de site , nu mai insist , pentru ca consider ca le-ati inteles importanta.
In plus Facebook va incerca sa targeteze pe interese , adica sa va aduca in pagina doar oameni interesati de ceea ce vindeti sau promovati prin acest nou modul de cautare. Sigur ca el se va dezvolta incet incet intr-un mecanism complex protejat de un algoritm tot mai complex. Dar in prima faza putem profita toti de traficul generat si targetat obtinut prin fani si likeuri.
Pana una alta si vedem Graph Search la lucru ramanem focusati pe Google si celebrele lui animalute. Daca doresti putin ajutor am lansat propria mea strategie de seo zilele astea cu rezultate exceptionale. In mare se bazeaza pe aceeasi idee, dar e putin mai „dezvoltata”. Le gasesti aici : Pachete optimizare seo 2013.