HM-propune-programul-rabla

H&M propune programul rabla

In luna februarie compania suedeza H&M a demarat programul „rabla” pe toate cele 48 de piete pe care este prezenta. Conceptul este simplu: primiti bani sub forma de voucher pentru hainele vechi, indiferent de marca si starea lor, voucher pe care sa il folosit la achizitonarea unoi haine noi din magazinele H&M.

In Romania nu se cunosc inca toate detaliile acestei campanii si nici valoarea pe kilogram a hainelor vechi. In prinicipiu oricine doreste poate duce haine vechi la oricare dintre cele 22 de magazine H&M din tara noastra pentru a primi in schimb voucherul cadou. Nu se stie cand incepe campania si nici detalii privind calitatea hainelor vechi.

“Planuim sa extindem proiectul in toate magazinele din Romania in acest an”, spune Ewa Jarzemska, reprezentantul de comunicare al companiei.

Voucher-ul are o valabilitate de sase luni si poate fii folosit pentru o singura tranzactie ce trebuie sa depaseasca o anumita suma, si nu intra in conflict cu alte reduceri si oferte desfasurate de companie. Puteti achizitiona haine copii online, haine adulti sau accesorii.

Conform presei din Anglia, H&M ofera britanicilor 5 lire, echivalentul a 25 ron, pentru o sacosa de haine folosite. Un client poate duce 2 sacose de haine, indiferent de marimea sacosei iar pentru a putea folosi voucherele cadou trebuie sa achizitoneze produse noi H&M a caror valoare sa fie mai mare de 30 lire.

Acelasi lucru se intampla si in Irlanda unde clientii primesc vouchere in valoare de 5 euro. Avand aceste date se presupune ca in Romania clientii vor primi vouchere cadou cu valoarea cuprinsa 20 si 25 ron pentu o sacosa de haine folosite, iar pentru a-l folosi trebuie sa achizitioneza produse noi H&M cu valoare totala de peste 100 ron.

In Romania compania H&M a inregistrat o dublare a vanzarilor in anul 2012 fata de anul precedent. In perioada 1 dec 2011 – 30 nov 2012 pe piata din Romania gaseam 19 unitati iar la sfarsitul lui 2012 compania a mai deschis inca 3 magazine.

Pe plan mondial vanzarile companiei au crescut cu 10 % in anul 2012 ajungand la 14 miliarde de euro din care profit net de 1.9 miliarde de euro, potrivit datelor companiei. H&M este prezent pe piata europeana in toate tarile dezvoltate sau in curs de dezvlotare dar si pe piata din SUA.

H&M anunta ca va incepe colectarea de haine folosite in luna februarie a anului 2013. Orice tip de imbracaminte, indiferent de stare sau de brand, poate fii reciclat astfel. Prin acets program H&M incarca sa isi educe clientii si sa isi responsabilizeze consumatorii cu privire la reciclarea articolelor de imbracaminte.

In fiecare an sunt aruncate tone de imbracaminte. Multe dintre acestea pot fi reutilizate, reconditionate sau reciclate in functie de starea in care sa afla. Prin acest program H&M isi propune sa reduca impactul deseurilor de imbracaminte asupra mediului. Studiile arata ca anual sunt aruncate sute de tone de haine si dintre acestea 95% ar putea fi refolosite.

Hainele colectate de H&M vor fi preluate de I:Collect, o companie specializata in reciclarea acestui tip de deseuri si care are acoperire mondiala. Sortarea hainelor folosite se va face in Germania iar in functie de starea acestora , materialul va fi folosit in confectionarea altor haine, vor fi transformate in carpe pentru curatenie sau ca material de izoliere in industria auto.