Publicare comunicate de presa, una dintre cele mai eficiente strategii de promovare

0 Shares
0
0
0

Instrument esențial de comunicare și de menținere a relațiilor cu presa, comunicatul de presă permite transmiterea cu ușurință a celor mai importante informații în vederea obținerii de publicații din partea unor jurnaliști, bloggeri sau influenceri. Acest instrument poate fi util în vederea recunoașterii unei companii, poate ajuta la rafinarea imaginii de brand sau poate crește chiar cifra de afaceri. Cum este posibil acest lucru? Iată câteva informații esențiale.

Când poți avea nevoie de un comunicat de presă?

Există mai multe motive pentru care comunicatul de presă poate fi soluția de care aveai nevoie în vederea promovării afacerii tale. Poți apela la publicare comunicate de presa atunci când este vorba despre lansarea unui produs nou, a unei game sau colecții noi, atunci când este vorba despre lansarea unui nou brand sau despre lansarea unui eveniment. Totodată, poate fi vorba despre o schimbare majoră în cadrul companiei sau despre noi angajamente asumate de aceasta.

Care sunt principalele caracteristici ale unui comunicat de presă eficient?

Trăsăturile unui comunicat de presă ar trebui să fie claritatea, concizia, obiectivitatea. Cel care redactează comunicatul trebuie să aibă în față toate informațiile necesare pentru a-și scrie articolul și să urmeze câteva etape importante.

Este importantă, înainte de toate, definirea subiectului pe care îl are comunicatul de presă, urmată de identificarea țintei și a scopului pe care îl va avea acesta. Stabilește apoi cui vei adresa comunicatul și care sunt mijloacele pe care le vei alege, astfel încât impactul să fie cât mai mare.

Etapele parcurse în redactarea unui comunicat de presă

Pentru a ajunge la etapa finală de redactare comunicate de presa este nevoie de parcurgerea unor alte etape. Este vorba despre trei pași care trebuie avuți în vedere pentru o eficiență maximă a comunicatului scris.

Primul pas se referă la scrierea propriu-zisă a comunicatului. Este important ca acesta să fie suficient de convingător pentru publicul vizat și suficient de atractiv pentru jurnaliști. Comunicatul de presă trebuie să conțină câteva elemente esențiale, așa cum sunt logo-ul, data publicării, titlul, introducerea, corpul, paragraful final și datele de contact.

Următoarea etapă este reprezentată de diseminarea comunicatului, etapă pentru care este nevoie de realizarea unor liste cu profesioniștii din mass-media care ar putea fi interesați de acesta.

Totodată, este vorba despre monitorizarea comunicatului de presă după ce acesta a fost scris. Altfel spus, este nevoie de urmărirea ratelor de deschidere și click ale acestuia, despre articolele și backlink-urile obținute, despre menționarea companiei pe rețelele de socializare, despre abonarea unor clienți noi în rețele sau despre traficul site-ului.

De unde vei ști că a funcționat comunicatul de presă difuzat?

Dacă deja a fost trimis comunicatul de presă tuturor contactelor pe care le ai, este momentul să culegi roadele muncii tale. Pentru a măsura efectul pe care acesta l-a avut, observă gradul de difuzare a comunicatului în mass-media și pe rețelele de socializare, apoi verifică traficul către magazinul tău online. În acest fel vei afla dacă comunicatul de presă a avut un impact pozitiv asupra țintei tale.

Pentru ca rata de succes a unui comunicat de presă să fie mare, este important ca acesta să fie redactat de profesioniștii în domeniu, iar cei care oferă servicii de content writing si copywriting  te pot ajuta în acest sens nu numai prin crearea de conținut, ci și prin faptul că îți pot oferi cele mai bune sfaturi în acest sens.

 

 

 

 

 

 

0 Shares
You May Also Like