algoritmul-google

Schimbari in algoritmul Google Aprilie 2011

Salut , va promiteam in urma cu o luna ca o sa revin cu un articol despre ultimele modificari din algoritmul lui Google. Recunosc ca a durat mai mult decat preconizam aceasta analiza dar acum sunt in masura sa va impartasesc aceste informatii deja verificate pe propriile mele siteuri.

Dupa cum ati observat, pe la finalul lunii februarie listarile in Google parca au luat-o razna . Siteuri puternice care erau demult pe primele pozitii au fost aruncate pe pagina 4 , iar altele mici au urcat spectaculos. Recunosc ca a fost pentru prima oara cand m-am speriat si imi venea sa reziliez toate contractele pe SEO si sa imi schimb meseria. ( just kidding).

Dar oricum putin m-am socat, in special pentru ca nu intelegeam ce se intampla. Tot timpul se mai schimbau una alta dar nu asa brusc.

Haideti sa o luam cu inceputul si sa numim aceste ultime modificari ale algoritmului lui Google , asa cum este deja numit pe net ‘ lupta impotriva fermelor de continut’. Important este ca s-au schimbat foarte mult datele problemei in SEO, adica va trebui clar sa va ajustati si voi strategia dupa ce cititi aceste randuri. De la aceste modificari pot spune cu mana pe suflet ca SEO nu mai este ceea ce era cu … 4 luni in urma !!! ( deci aici chiar merge chestia cu …. pe vremea mea).

Prima modificare uriasa este ruperea rezultatelor in mai multe categorii : adica cautarea normala, imagini, filme, stiri, carti, bloguri, in timp real ( favorita mea), discutii(forums). Pe Google.com exista chiar mai multe. Aceasta modificare a schimbat clar pozitionarile anumitor siteuri care au fost duse clar pe categoriile specifice.

Recunosc ca eu unul sunt mare fan al acestei modificari pentru ca e mai usor de gasit ce caut , sa nu mai zic ca e mai usor sa imi indexez videoclipurile care au inceput sa aduca traffic destul de mare .

O alta modificare extrem de importanta si asteptata de toata lumea , cresterea importantei linkurilor de tip social . Asadar siteurile Web 2.0 , adica cu Like, Tweet, share it pe pagina ( sa inteleaga toata lumea ) sunt crescute in pozitionari . Cu cat o pagina are mai multe linkuri de social spre ea cu atat este considerata de Google mai importanta.

Indexarea acestor linkuri , in special Tweeter , pentru care clar se dovedeste o afinitate mai mare , se indexeaza instant si pot fi vazute in cautarea de Google la sectiunea In timp real .

EX: http://tinyurl.com/3p5gd66

Dar de departe cea mai importanta modificare este cea care vizeaza asa zisul ‘content farmer’ , adicatelea pe simplu directoarele de articole , fermele de continut. Asadar cele mai afectate siteuri , in rau sunt cele care aveau linkuri de pe directoare de continut , toti cei care si-au bazat SEO pr article marketing. Cele mai depunctate siteuri au fost : articlebase.com cu 94 %, suite101 cu 94 %, associatedcontent cu 93 %, etc.

Daca credeati ca marele Ezinearticles.com a scapat va inselati , a fost depunctat cu 71 % , la fel ca Hubpages cu 67% si buzzle cu 72 %.

Exista totusi si siteuri care au profitat si care au crescut semnificativ : answers.yahoo.com cu 26%, ehow cu 20%, etsy cu 20 %, etc.

Surprinzatoare este cresterea ehow.com , numit de multi ferma de linkuri si continut , dar care in aceasta ofensiva nu numai ca nu pierde teren dar si creste cu 20 de procente.

Cum afecteaza aceste modificari strategia de SEO ?

Va trebui sa renuntati sa va promovati siteurile cu backlinkuri pe siteuri de articole, ferme de continut , in general siteuri cu continut duplicat integral sau care genereaza duplicaturi. Si recomandat ar fi chiar sa stergeti articolele cu linkuri de pe aceste siteuri ( daca mai puteti ) .

1. Incercati sa aveti pe siteuri continut unic macar in proportie de 40% . Deci nu doar copy Paste , folositi un soft de spin , si mai schimbati paragrafele intre ele . Nu e deloc greu sa obtineti 40 % unique.

Check this tool : http://www.freearticlespinner.com

2.Nu republicati continutul vostru pe alte siteuri voit , mai amestecati-l cu spinnere.

3.Profilele pe forumuir nu mai sunt ce au fost , dar raman in contiunuare importante , atata timp cat vin de la siteuri cu Do follow si au PR in radacina macar 3 . Asadar renuntati la automatizari si bagati manual pe forumuri cu pr mare.

4.Comentariile automate cu Scrapebox : pierdere de vreme !!! Adica daca vreti sa va faceti rau nu e pierdere de vreme e cea mai buna solutie , dar invers nu mai functioneaza. Si aici poate fii folosit dar numai la siteuri cu PR 3+ si cu Do follow.

5.Partea misto este ca se pot indexa pagini secundare si fara nici un link spre ele , in cazul in care pagina principala www.site.ro are multe linkuri spre ea , adica trensfer de autoritate.

6.Cea mai importanta concluzie este sa incercati sa aveti continut unic , macar 40 % si doar linkuri de autoritate spre site . ( bloguri, forumuri, social, edu, gov, cu macar PR3+ in radacina ) .

Daca nu aveti aceste linkuri contact me aici si la un pret corect va dau cateva mii!!!! Avem si cu PR 9!!

Sper ca aceste informatii sa va fie de folos si sa nu lucrati degeaba !! Iar daca eu nu am fost pe intelesul vostru in romana , va pun si un film in enegleza care zice cam aceleasi lucruri dar …mai pe scurt!!!