Sfaturi-pentru-lucrarea-de-licenta

Sfaturi pentru lucrarea de licenta

Nu este un secret ca scrierea unei lucrari de licenta, de masterat sau a unei disertatii de doctorat nu este o sarcina usoara. Sindromul paginii albe si tergiversarea sunt lucruri obisnuite pentru multi studenti absolventi. Daca ai nevoie de ajutor, orice te intereseaza, trebuie sa stii ca echipa noastra se adreseaza tuturor studentilor. Trebuie doar sa apelezi la noi si ai rezolvat problema, iar licenta ta va fi gata in cel mai scurt timp.

  • Definiti timpul pentru a scrie

De ce sa alegi perioade scurte in locul unor pauza mai lungi de scris? Pentru a evita tergiversarea si a simti presiunea de a scrie. Desi este important sa scrieti cat mai mult posibil in fiecare zi, profesorul recomanda sa faceti pauze de la scris. Cineva care reuseste la scoala postuniversitara este cineva care reuseste sa faca altceva cu viata lui.

  • Stabilirea obiectivelor

Atunci cand se scrie o lucrare de licenta, disertatie sau master, pot exista diferite tipuri de obiective: pe termen lung, specifice sau saptamanale, bazate pe timp sau pe proiecte. Nu trebuie sa credeti ca un masterat sau un doctorat este usor, trebuie sa va stabiliti obiective sau motivatii, Pentru a facilita acest pas, profesorul sugereaza sa ne inspiram din obiectivele smart. Aceasta metoda consta in stabilirea unor obiective specifice, masurabile, realizabile, realiste si definite in timp.

  • Distingeti intre etapele de scriere

Ni se indica faptul ca exista trei etape majore in scrierea unei lucrari de licenta: planificarea, scrierea si revizuirea. Un plan bine definit ar facilita inceperea scrierii, reducand stresul si ezitarea.

In ceea ce priveste scrisul, se recomanda sa scrii fara sa te gandesti neaparat la asta. Scrierea rapida a ideilor, fara a pune in discutie alegerea fiecarui cuvant, accelereaza procesul si evita blocarea prea mult timp intr-o anumita etapa.

In timpul revizuirii, este important sa cantariti importanta fiecarei propozitii, sa acordati atentie structurii si argumentarii, sa corectati greselile de scriere si sa va ingrijiti stilul.

  • Inspiratia ca scuza

Asteptarea inspiratiei pentru a incepe sa scrii este o scuza pentru a tergiversa. Nu este nevoie de inspiratie pentru a scrie, ci de o metoda sau de o structura, cele mai bune modalitati de a te stimula sunt sa scrii zilnic si sa tii un caiet de idei, sa variezi sarcinile si sa vorbesti despre subiectul tau cu cei din jur.

  • Evitarea tergiversarii

Unul dintre motivele care stau la baza acestui fenomen atunci cand se scrie o lucrare este anxietatea care vine odata cu ea. Intr-adevar, ultima etapa a unui doctorat sau lucrari de licenta este si cea mai importanta, cea care duce la obtinerea sau nu a unei diplome. Totusi, de cele mai multe ori, amanarea creeaza si mai multa anxietate. Pentru a combate tendinta de a tergiversa. In primul rand, se reitereaza importanta planificarii unor scurte perioade zilnice de scris. De asemenea, este necesar sa se creeze un loc placut si functional pentru scris. In cele din urma, nu uitati ca toata lumea amana la un moment dat, asa ca nu exagerati!

  • Discutati si cereti sfaturi despre redactarea licentei

Nu este o idee buna sa te inchizi si sa ramai singur si nu trebuie sa eziti sa vorbesti despre problemele tale atunci cand acestea apar. Scrierea unui astfel de proiect nu este lipsita de capcane si nu trebuie sa uitati acest lucru.

Pentru ce sa faci o facultate?

Fundatia Lumina a constatat ca si detinatorii de diplome universitare demonstreaza obiceiuri mai sanatoase decat cei care nu au diploma.

Proportia adultilor care fumeaza zilnic scade semnificativ odata cu cresterea educatiei, se arata in raport, de la 20,3% dintre absolventii de liceu fara studii universitare la 5,2% dintre cei cu diplome de licenta si doar 3,1% dintre lucratorii cu studii superioare.

Raportul a constatat, de asemenea, o relatie puternica pozitiva intre nivelul educational si consumul de fructe si legume, exercitiul si purtarea centurii de siguranta.

Proceedings ale Academiei Nationale de Stiinte (PNAS) au raportat recent ca cei cu cel putin o diploma de licenta traiesc mai mult, „vieti mai prospere”, decat cei fara o educatie avansata. Decalajul sperantei de viata in functie de nivelul de educatie a cunoscut o crestere constanta din 1990 pana in 2018 – anii observati de PNAS in studiul lor.

Obtinerea diplomei de facultate poate imbunatati si viata celor din jurul tau. Potrivit raportului Fundatiei Lumina, 40% dintre adultii in varsta de munca cu o diploma de licenta s-au oferit voluntari in comunitatea lor in ultimul an, comparativ cu doar 17% dintre absolventii de liceu fara studii universitare.

Detinatorii de diplome au donat, de asemenea, de trei ori mai multi bani catre organizatii de caritate decat lucratorii fara studii universitare, au avut de 1,5 ori mai multe sanse sa voteze in mod constant la alegerile locale si de peste doua ori mai multe sanse sa participe la o scoala, comunitate sau organizatie religioasa, a constatat Fundatia Lumina.