Bine v-am gasit la un articol cu dedicatie .. in ceea ce priveste SEO si marketingul online.
Nu vrea sa ma dau a toate stiutor de aceea nici nu dau sfaturi personale ci doar generale , pe care e bine sa le stiti. Astazi am ales un subiect din gama Asa nu…
Cateva greseli care se fac si care trebuie evitate in marketingul online … mai jos:
1. Publicati stiri vechi (care nu mai sunt de actualitate) : era la mintea cocosului dar e important de specificat.Una dintre cele mai importante reguli de marketing online e cea care va recomanda sa aveti informatiile tot timpul up to date. Pana la urma aveti doar o mica ferestruica (monitorul) in care puteti capta atentia vizitatorului asa ca livratii informatii care il intereseaza ACUM si in viitor.
Nici un alt lucru nu trimite utilizatorii mai repede de pe pagina ta decat sa intre pe site In Iulie si sa vada oferta de la Craciunul trecut.
2. Nu tineti pasul cu tehnologiile online!: Internetul se schimba cu o viteze uluitoare , aproape zilnic apare ceva nou. Asadar daca doriti sa aveti succes in demersurile dumneavoastra de marketing online trebuie sa fiti la curent tot timpul cu aceste modificari si mai ales sa va adaptati strategiile la aceste schimbari continue. Daca strategiile dumneavoastra nu evolueaza , businessul pe care il conduceti nu are nici o sansa.
3. Sa nu tineti cont de marketingul viral!!! : E vital ca sa aveti in vedere si strategia de marketing offline adica recomandarile din gura in gura. Nici un sistem de marketing nu poate renunta sau anihila acest sistem de recomandare virala. Si acest aspect este de obicei usor de obtinut prin strategiile de bonusificare , adica doua produse la pret de unul pentru cei care trimit un prieten sau discount. Se practica in ultima vreme tot mai insistent : a se vedea ca toate sau mai toate siteurile noi au astfel de strategii recomanda unui prieten , adu un prieten anunta un prieten. Aceste strategii sunt simple si la indemana dumneavoastra.
4.Nu faceti lucrurile complicate!!: sau dupa cum ar zice americanii Keep it simple!! . La ce ma refer? De exemplu pagina in care clientii sau vizitatorii dumneavoastra sunt invitati sa-si faca un cont sau sa-si lase datele pentru oferte sau stiu eu ce alte lucruri. Trebuie sa fie simpla nu prin 12 clickuri si fara un formular prea complex care sa ii faca sa renunte. Cu cat acesta pagina e mai simpla cu atat veti avea mai multi inscrisi. In Romania regula asta nu e respectata de foarte multe siteuri din pacate care iti cer pana si CNP-ul obligatoriu. E o greseala foarte mare!
5. Evitati activitatile de spam: chiar daca aceste activitati par mai ieftine si mai rapide ele trebuie evitate, si nu ma refer aici doar la aspectul legal. Odata ce veti intra in listele de spam va va fi extrem de greu daca nu imposibil sa mai puteti desfasura vreodata campanii e email marketing, fie ele si indreptatite!! Atentie mare!
6. Sa lasati vizitatorii care nu fac conversie pe site sa plece: O campanie de marketing eficienta are doua parti : prima sa aduci vizitatori pe site si a doua sa ii urmaresti pe cei care pleaca si nu cumpara(tracking). Acest al doilea pas este de cele mai multe ori omis asa ca ei rateaza posibilitatea de a-si creste vanzarile. Aceasta tehnica se numeste remarketing, adica schimbarea mesajului si trimiterea lui spre ei odata, de doua ori … pana cand ei revin si cumpara.
7. Masurati intotdeauna rezultatele unei campanii: Poate ati folosit o gramada de timp si resurse intr-o campanie online dar daca nu il masurati la nivel de rezultate(conversii) nu veti stii cum sa-l optimizati si unde ati gresit. Se poate discuta mult pe aceasta regula . Romanii prin esenta lor nu prea fac asta asa ca e timpul sa schimbam !!!
8.Confundati traficul siteului cu rezultatele( conversii): Aici trebuie sa fiti foarte atenti sa nu confundati date unei campanii : traficul generat este una iar conversiile( depinde care, propuse de voi) : vanzari sau inscrieri sau completare ceva polluri. Daca produci mii de intrari pe siteul tau nu inseamna neaparat ca ai si vanzari , ori scopul oricarui site este sa produca conversii nu sa-si blocheze serverul cu mii de vizite. Important in acasta analiza este procentul de conversii din traficul dat. Cu cat acesta este mai mare cu atat treaba este mai bine facuta. Asta este de fapt marele secret al marketingului online .
9.Crezul ca o campanie care a mers bine pe un site merge la toate: nici vorba de asa ceva , nu exista din pacate in domeniul marketingului online retete garantate de succes. Trebuie adaptate pe fiecare site in parte , pe fiecare campanie in parte, in functie de obiectivele propuse.
10.Frica sau rusinea de a cere ajutor: Trebuie sa treci peste aceste sentimente ca nimeni nu s-a nascut sa le stie pe toate. Sunt specialisti in acest domeniu care te pot indruma si te pot ajuta sa nu arunci banii pe fereastra.
Acestea sunt doar cateva sfaturi si greseli care stau la baza unor campanii de marketing online esuate si a banilor aruncati pe garduri. Sper sa va ajute acest articol si de cate ori aveti in cap sa desfasurati activitati online sa le mai cititi odata.
In rest multe succese ,
Dan Bradu