Parbrizul este un element care poate costa aproape o avere in unele modele. Datorita curburilor si tratamentelor de suprafata antiradiatie, laminat etc., exista unele care depasesc cu usurinta o mie de euro, numai sticla, fara asamblare sau muluri sau ornamente pe care uneori este necesar sa le inlocuiti.
De aceea, este foarte recomandat sa includem lunile in costul asigurarii noastre obligatorii, lucru pe care majoritatea soferilor il fac. In acest fel, este mult mai ieftin pentru noi sa ne confruntam cu aceste reparatii scumpe. Tocmai din acest motiv, pentru a reduce costurile, in ultimii ani au fost dezvoltate foarte mult tehnicile care permit repararea unui parbriz spart si evitarea inlocuirii acestuia.
Noi suntem mai mult in favoarea repararii fisurilor atunci cand poti decat sa schimbi parbrizul masinii. Motivul este ca etansarea pe care producatorul o poate face pe linia de asamblare are o calitate mult mai mare decat ceea ce putem face mai tarziu.
De ce ar trebui sa schimb sau sa repar parbrizul
Se intampla oricui ca o fisura care traverseaza parbrizul este un motiv pentru a-l inlocui, dar exista mult mai multe defecte care sunt periculoase pentru conducere si care necesita inlocuire sau reparatii. Mai mult decat atat, multe dintre aceste defecte pot provoca o respingere la trecerea itp, mai ales daca aceste defecte sunt in campul vizual al soferului, de exemplu:
- Parbriz cu dungi: cel mai adesea se datoreaza intretinerii slabe a lamelor stergatoarelor. Daca nu le schimbam la timp, ajung sa produca dungi pe sticla care sunt foarte enervante, pentru ca ne reduc vederea.
- Parbriz inghetat: acestia sunt pori mici pe suprafata sticlei cauzate de circulatia prin zone cu praf si nisip. Ele sunt periculoase, deoarece fac ca perii sa nu se curete bine atunci cand ploua si, de asemenea, sa provoace o viziune foarte redusa cu soarele in fata si noaptea cu semafoarele.
- Bulleye: pauzele care au forma unui cui spart in sticla sunt cunoscute sub acest nume. Aceste defecte nu sunt o cauza de respingere in ITV, cu exceptia cazului in care se afla direct in campul vizual al soferului.
- Fisuri in parbriz: fisurile din sticla provoaca de obicei respingerea in ITV daca sunt sau nu in campul vizual, deoarece prezinta un risc, deoarece aceste fisuri tind sa se extinda si, de obicei, provoaca ruperea totala a sticlei.
- Detas de laminat: uneori, pe marginile parbrizului exista zone care par a fi fogged, dar care, indiferent cat de mult le curatam, nu dispar. Ce se intampla este ca laminatul se desprinde de parbriz. Desi ni se pare un singur cristal, in realitate parbrizul masinii este format din doi ochelari care adera fiecare la o fata a unei foi de material plastic. Acestea sunt realizate astfel incat bucatile de sticla sa nu cada in caz de rupere si sa fie lipite de acea foaie. Uneori, cristalele se detaseaza de acea foaie si apare acest defect, care se raspandeste rapid, in special in zonele umede si calde.
Ce poate si ce nu poate fi reparat
Unele dintre defectele descrise mai sus pot fi reparate, dar altele necesita inlocuirea parbrizului. In general, cu exceptia cazului in care sunt foarte adanci, zgarieturile si cristalele inghetate pot fi reparate prin lustruire cu echipamente speciale. Daca imperfectiunea este foarte profunda, nu va fi posibila lustruirea, astfel incat resursa va fi inlocuirea sticlei. In acest caz, deoarece nu este rupt, de obicei nu este acoperit de polita de asigurare.
Detasarea laminatului parbrizului nu este reparabila. In mod normal, este un esec care incepe intr-un colt, deci nu provoaca de obicei respingeri in ITp. Singura lor solutie este inlocuirea sticlei.
In ceea ce priveste pauzele, fisurile mici cunoscute sub numele de “bulleyes”, pot fi usor reparat cu adezivi speciali si lumina ultravioleta. Cu cat este nevoie de mai mult timp pentru a le repara, cu atat este mai probabil ca sticla sa se rupa mai mult si sa nu poata fi reparata sau ca murdaria si reparatia ulterioara nu vor fi corecte. Daca vedeti aceste tipuri de defecte in sticla, reparati-le cat mai curand posibil.
Pauzele sau fisurile in forma de stea nu pot fi reparate in niciun caz. In plus, de obicei se raspandesc rapid, mai ales daca exista schimbari bruste de temperatura sau daca circulam in zone cu gropi sau asfalt in stare proasta. Vezi aici parbrize auto parbrizeacasa.ro. Deci, exista in mod clar unii care nu-si dau seama cand este timpul pentru a vizita la atelierul lor. Elementele de baza sunt cel mai frecvent motiv pentru sticla auto spulberata. O stanca iese de sub rotile unui alt vehicul sau a unei pasari care zboara pe parbriz in timp ce ai doar 70 km/h. Aceste lucruri nu pot fi evitate, dar ele pot provoca cantitati mari de daune la vehiculul dumneavoastra.