Ce-trebuie-facut-daca-se-infunda-filtrul-de-particule

Ce trebuie facut daca se infunda filtrul de particule?

In momentul in care iti cumperi un autoturism diesel, indiferent de faptul ca este nou sau ca are o vechime chiar si de 10 ani de zile, masina va fi dotata cu un filtru de particule.

Aceste filtre de particule ale autoturismelor sunt plasate pe traseul evacuarii, pentru ca se doreste ca toate particule daunatoare pentru sanatate sa fie retinute, insa de foarte multe ori pot aparea probleme.

Atunci cand discutam despre problemele filtrelor de particule, cu siguranta discutam despre infundarea acestora, iar problema poate sa apara atunci cand masina circula prea mult timp in oras, iar filtrul ajunge sa se colmateze.

De multe ori, atunci cand apare aceasta problema, ea se poate remedia in cazul in care soferii parcurg mai multi kilometri cu o viteza constanta de aproximativ 60 km/h, insa exista si situatii in care  soferii nu pot sa iasa pe autostrada tot la cateva zile pentru remedierea problemei, asa ca aleg sa isi duca masina intr-un service autorizat pentru o curatare dpf.

Referitor la filtrul de particule, trebuie mentionat faptul ca acesta se poate infunda si datorita calitatii combustibilului, sau datorita faptului ca atunci cand se efectueaza schimbul de ulei se foloseste un ulei necorespunzatori.

Exista modele de autoturisme, in special Audi si Volkswagen 1.9 TDI si 2.0 TDI care au probleme cu senzorii de temperatura si presiune sau cu senzorii DPF, iar din aceste motive se ajunge la infundarea filtrului de particule.

Exista deasemenea modele precum Ford Focus 1.6 TDCi, care au probleme la valva EGR, iar drept consecinta a acestui fapt se va infunda filtrul de particule.

In alte situatii, filtrul de particule se poate infunda din cauza injectoarelor, iar in alte cazuri se poate infunda deoarece turbosuflanta este defecta, iar exemplele pot continua.

Cei care se confrunta cu o asemenea problema, mai intai de toate vor fi avertizati de martorul DPF din bord care arata faptul ca masina are probleme la filtrul de particule.

In cazul in care soferii care trec printr-o asemenea situatie continua sa conduca fara a rezolva problema, funingina se va depune in continuare, pana atunci cand senzorii vor masura o presiune foarte mare pentru functionarea normala a motorului, iar apoi motorul va fi limitat la doar 2000 rpm.

In aceasta situatie cu siguranta nu prea mai este nimic altceva de facut decat ca soferii respectivi sa isi duca masina intr-un service auto pentru o curatare a filtrului de particule.

Exista insa si soferi carora li s-a aprins pentru prima data martorul DPF in bord, asa ca acestia pot incerca o deblocare a filtrului de particule conducand autoturismul aproximativ 20 – 30 de minute intreapta a treia, la o turatie a motorului cuprinsa intre 1600 si 1800 rpm.

In cazul in care la prima incercare filtrul de particule nu se deblocheaza, atunci mai trebuie incercat odata.

In cazul in care nici la cea de a doua incercare nu se poate debloca filtrul de particule, atunci ar trebui incercata o regenerare fortata, martorul ramane aprins in bord in continuare, atunci masina trebuie dusa intr-un service auto pentru ca filtrul de particule sa fie demontat de pe autoturism, si curatat.