Cele mai bune practici de ecommerce

Cele mai bune practici de ecommerce

Comertul electronic a evoluat foarte mult in ultimii ani. Noile tendinte, noile capabilitati si un accent mai mare asupra utilizabilitatii au imbunatatit experienta clientului.

Dar, alaturi de aceste inovatii, exista mai multa concurenta ca niciodata. Oricine poate incepe un magazin online cu doar cateva sute de lei!

Daca doresti sa invingi competitia, ai nevoie de toate avantajele pe care le poti obtine. Din fericire, am adunat cateva bune practici pentru ecommerce pentru a-ti imbunatati magazinul.

Cele mai bune practici pentru experienta utilizatorului de comert electronic

Experienta utilizatorului este importanta din trei motive:

  • Acest lucru iti imbunatateste rata de conversie.
  • Creeaza incredere in utilizatorii tai.
  • Acest lucru iti mareste clasamentul organic.

Deci, ce poti face pentru a profita de aceste beneficii?

1. Creeaza o navigatie clara

Exista putine lucruri mai plictisitoare decat a nu sti cum sa rasfoiesti un magazin online. Crearea unei navigari clare pentru site-ul tau poate fi dificila, mai ales daca magazinul tau are sute sau mii de produse.

2. Lasa intotdeauna varianta de Home sau Back

Iti amintesti vechea tactica de a lasa paine de-a lungul traseului, astfel incat sa poti gasi drumul inapoi?

Arata-le oamenilor exact unde se afla la un moment dat si da-le optiunea de a merge la o anumita categorie de nivel superior.

3. Foloseste o dimensiune a fontului de 16 sau mai mare (ecranele sunt greu de citit!)

Cand scrii un articol academic, ti se spune intotdeauna sa folosesti fonturi de 12. Cumva, aceste idei au fost transferate pe site-uri web si utilizate in mod implicit pentru majoritatea site-urilor.

Insa, cele mai multe site-uri folosesc in zilele noastre un font de 14 sau 16. Este mai usor de citit pe ecrane, in special pe mobil.

4. Fa-ti ca pagina sa se incarce ca fulgerul (mai putin de o secunda)

In zilele noastre oamenii sunt nerabdatori.

Ratele de respingere si abandonare ale site-ului creste dupa ce un site web incepe sa treaca mai mult de trei secunde – pana la 38% dintre oameni cand dureaza cinci secunde. Poti reduce acest lucru la 9% daca atingi un timp de incarcare de doua secunde.

Poti verifica gratuit viteza de incarcare a paginii cu instrumentul de testare a vitezei Google Pingdom sau PageSpeed ​​Insights. Ambele instrumente iti ofera recomandari despre cum sa iti imbunatatesti performanta.

5. Este secolul XXI. Ai nevoie de un site web receptiv!

Utilizarea internetului mobil a depasit desktop-urile la nivel global in 2016. Nu exista nicio indoiala ca site-ul tau trebuie sa fie compatibil cu dispozitivele mobile!

Pentru a verifica daca site-ul dvs. este compatibil cu dispozitivele mobile, conectati-l la testul Google pentru dispozitive mobile. Acest lucru va va oferi un scor aproximativ al ceea ce crede Google, inclusiv daca exista probleme de utilizare, daca site-ul tau foloseste Flash, daca fonturile tale sunt prea mici sau daca elementele tale tactile sunt prea apropiate.

Daca experienta pare ciudata, nu conteaza daca site-ul tau nu trece testul Google. Trebuie sa faci cateva modificari pentru a-l face cu adevarat prietenos pentru mobil.