Poate ca dispui de foarte mult timp liber si vrei sa te apuci de freelancing. Poate vrei sa pui pe picioare propria ta afacere online. Sau poate ca pur si simplu detii o serie de cunostinte, vrei sa ti le completezi si nu vrei sa apelezi la alte surse experioare. Oricum ar fi, scopul tau e simplu: te-ai hotarat sa oferi servicii SEO.
Pana aici toate bune si frumoase. Numai ca de la plan pana la fapta este cale lunga. Nu este insa atat de dificil pe cat pare, numai ca ai nevoie de rabdare si o scanteie de pasiune.
In primul rand invata SEO. Invata ce e, cum se face, care este utilitatea. Invata cu ce se mananca un key-word research (cercetare cuvinte-cheie) sau un link development. Apoi treci la nivelul contextelor, al necesitatii, al implementarii de diverse tactici si strategii SEO. Surse de unde poti sa te inspiri sunt multe. Ia de pilda site-ul danbradu.ro sau oricare alt site din domeniu. Dupa cum am precizat deja, ai nevoie de rabdare.
Astfel de cunostinte, desi aparent banale aproape oricui are cat de cat habar de promovarea unui site, sunt esentiale. Ca sa poti oferi servicii SEO trebuie sa stii SEO. Mai simplu de atat nu se poate. In schimb daca, din fericire pentru tine, ai deja sedimentate notiunile de mai sus, poti da skip si treci la urmatorul pas.
Incearca sa iti dai seama la ce preturi iti vinzi serviciile. In sfera SEO, pricingul este un element care ofera sau nu credibilitate firmei tale. Daca iti vinzi serviciile prea ieftin, risti sa inspiri lipsa de experienta in domeniu si calitate indoielnica. In consecinta, vei duce lipsa de clienti. Daca iti vinzi serviciile SEO prea scump, nu vei avea clienti pentru ca majoritatea nu-si permit servicii costisitoare, mai ales pentru o activitate careia, in tara cel putin, nu i se recunoaste reala importanta. Ai grija sa oferi preturi echilibrate. Studiaza piata si ofertele competitorilor.
Atrage un partener sau un asociat in afacere. De preferat ar fi sa gasesti o persoana care poate aduce ceva nou sau care are cunostinte si aptitudini care tie iti lipsesc. Tu stii SEO si el stie PPC; sau invers. Va veti completa reciproc si veti oferi la randul vostru servicii cat mai complete potentialilor clienti. Poate persoana respectiva deja are experienta in domeniu, ceea ce este si mai bine. Va putea scoate in fata recomandari. Iti va putea oferi ponturi si tot asa.
Pune la punct proiecte si strategii de lucru, de care ti-am amintit la primul punct. Serviciile SEO de succes incep cu activitati de cercetare (research) sau planificare a cuvintelor-cheie. Desi SEO reprezinta mai mult decat ceea ce presupun aceste key-word-uri, trebuie sa recunoastem ca cuvintele-cheie sunt baza. Identificarea key-word-urilor potrivite in cadrul unui anumit proiect si in functie de acesta, este o adevarata arta. Oricare ar fi strategiile de lucru, discuta-le cu clientul si in functie de necesitatile acestuia si intrebarile potrivite puse de tine, poti livra servicii SEO de calitate.
Executa o campanie SEO. Acesta ar cam fi testul tau de aptitudini. Numai printr-o campanie poti vedea daca detii sau nu abilitatile necesare unui astfel de business. Daca te-ai descurcat cu succes, vei fi atins target-ul si clientul va fi multumit. Vei obtine profit, experienta, recomandare si eventual iti vei imbogati portofoliul. Daca nu, continua sa incerci. Cum am spus: ai rabdare!