Rotile se gasesc peste tot pe masini, avioane, masini de teren, echipamente chiar si daca va uitati in jos, acestea pot fi chiar pe scaunele dvs. de birou. Este probabil o componenta pentru care nu a trebuit sa petreceti mult timp sa va ganditi! Rolele si rotile fac parte din viata de zi cu zi, iar expertii sunt de acord ca inventarea rotii din Mesopotamia in mileniul al V-lea a fost una dintre cele mai importante dezvoltari facute vreodata. In perioada neolitica tarzie, nimeni nu si-ar fi imaginat vreodata importanta rotilor pentru viitorii lor stramosi in viata de zi cu zi!
Rotile sunt pur si simplu rotunde, de obicei intr-o carcasa metalica, usurand atasamentul la masini si echipamente. Fara rotile carcasei rotorului, ar trebui sa fie atasata printr-o axa si, prin urmare, ar fi fixata in directie. De exemplu, imaginati-va un carucior, cu rotile pe un axel: miscarea este limitata fie inainte, fie inapoi, cu un cerc de intoarcere foarte larg.
Inventia rotorului pivotant a permis rotii sa se deplaseze intr-o directie de 360 de grade, sa nu se limiteze la miscarile singulare inainte-inapoi. Aceasta simpla inventie a revolutionat miscarea echipamentelor si a masinilor in viata noastra de zi cu zi!
Carcasa ruloului este in esenta un mini-ax, adapostit intr-o carcasa metalica. Carcasa metalica este apoi un cap de lagare cu bile, care are fie o placa superioara patrata pentru fixare, fie o fixare a unei gauri de surub. Elementele superioare de fixare a placutelor au patru gauri de surub care permit atasarea la partea inferioara a caruciorului sau a masinilor care urmeaza a fi deplasate.
Aceasta este una dintre cele mai comune tipuri de roti, deoarece permite raspandirea incarcaturii pe capul pivotant al placii superioare. Suruburile de blocare ale rotilor, pe de alta parte, au o singura fixare, care, prin proiectare, poate transporta mai putina greutate.
Suruburile rotilor pot fi dotate cu tulpini uscate si cu filet sau adaptoare expandabile pentru a se potrivi tuburilor rotunde. Toate aceste roti impresionante pot fi fixate cu un mecanism de blocare care face roti de frana. Cu toate acestea, daca doriti in continuare roti uni directie, acestea sunt inca disponibile si se numesc roti fixe.
Deoarece exista atat de multe alegeri intre rotile fixe, rotile pivotante si rotile franate, unul este adesea confruntat cu o dilema? Care este combinatia optima de roti? Exista doua extreme la scara. La un capat imaginati-va patru role cauciuc pivotante pe un carucior de cumparaturi, ceea ce face ca caruciorul sa nu mai fie controlat, in miscare in toate directiile si greu de gestionat! Cealalta extrema este cu patru roti fixe, cu optiunea fie de a merge inainte, oferind nici o usurinta de miscare sau flexibilitate! Deci exista o varietate de combinatii de roti intre aceste extreme.
Rotile fac mai usoara impingerea, cu o rezistenta mai redusa la podea. Este o idee buna sa faceti mai usoare anvelopele mai greu de impins. Dezavantajul este ca rotile cu roti tari, cum ar fi rotile din nailon, pot fi zgomotoase si pot deteriora podelele. In mod alternativ, rotile mai moi au o rezistenta mai mare la podea si pot avea o greutate mai mica.
Beneficiul lor este ca acestea sunt mai putin zgomotoase si nu poarta suprafata podelei. Data viitoare cand va aflati la biroul dvs. in miscarepe scaunul cu roti sau la supermarket, ganditi-va la rotile care de-a lungul anilor au permis lumii sa fie in miscare!