Penguin-2013-Prieten-sau-dusman

Penguin 2013 – Prieten sau dusman?

Schimbarile majore ale algoritmilor de cautare de la Google din ultimii ani au pus pe jar orice detinator de pagina web, fie ea de forma unor magazine online, a unor bloguri, a platformelor de documentare sau a magazinelor de prezentare, menite sa obtina cel mai mare trafic in urma promovarii.

Ultimul update facut de catre Google, in speta cel numit Penguin, a lovit puternic destul de multe site-uri, cauzand schimbari majore in cazul pozitionarilor acestora. Odata cu acest update, optimizarea SEO a site-ului prin folosirea de keywords pare a nu mai fi suficienta.

Penguin a avut in vizor paginile cu continut slab si pe cele care s-au ascuns multa vreme la adapostul link-urilor plasate in paginile unor site-uri cu page rank ridicat. In fiecare an Google face schimbari in algoritmiii de cautare, unele dintre aceste fiind minore, altele avand capacitatea de a schimba aproape total clasamentele datorate cautarilor organice. Este si cazul noului Penguin 4, insa, cunoscand cat mai multe detalii cu privire la aceste actualizari, pozitia in clasament a site-ului nostru ar putea ramane constanta, sau chiar ar putea urca.

Spre deosebire de precedentul update, Panda, care tintea catre site-urile sarace din punct de vedere al informatiei, al utilizatorilor si vizualizarilor, Penguin a fost conceput pentru a elimina acele site-uri care folosesc metodelele de promovare ale internet marketingului ce contravin termenilor Google.

Aceasta se refera in principal la modul in care linkurile de promovare au fost primite, astfel incat o multime de site-uri in anul 2013 au fost repozitionate in clasament, evident pe locuri mult mai joase. Aceasta strategie blamata de promovare, numita strategia palariei negre SEO (Black Hat SEO) se refera si la tehnicile si tacticile concentrate pe motoarele de cautare si nu pe utilizatorul uman, precum si la utilizarea unor strategii agresive de optimizare SEO clasificate de catre Google drept spam.

Alaturi de cerintele Penguin, optimizarea SEO face astazi parte integranta din structura de marketing online, neputand in anul 2013 sa existe una fara cealalta.

Cei mai speriati de Penguin la acest moment sunt probabil detinatorii afacerilor mici, care vor trebui sa munceasca mult mai mult pentru a se putea mentine in competitie. Pentru a fi pregatiti pentru ce urmeaza ulterior update-ului Penguin 4, utilizatorii trebuie sa recurga la promovarea continutului puternic structurat, interesant si aducator de informatie reala, completa si utila, in detrimentul pozitionarii de linkuri asa cum se obisnuia pana nu demult.

Astfel, pentru cei care considera ca Penguin cere destul de multe in 2013, exista cateva solutii ce pot fi luate in calcul. Pentru inceput acestia trebuie sa se bazeze pe identificarea nevoilor si cerintelor utilizatorilor, deoarece un site nefolositor rareori va fi accesat, conducand astfel la un esec total.

Pentru acesta trebuie inteleasa la adevarata valoare capacitatea motorelor de cautare de a reactiona la cuvintele cheie care ar putea constitui un factor de importanta vitala pentru dezvoltarea site-ului. Promovarea prin tehnici utile de marketing a brandului este deasemenea un punct ce trebuie atins in anul 2013. Implicarea in comunitati si forumuri si gazduirea unui blog, pot face ca site-ul sa creasca in ochii Google, iar continutul, in special prin fisiere de tip video, foarte bine realizate si explicative, vor conduce la generarea de trafic ce va atrage cu desavarsire atentia Google.

Asadar, Google Penguin se dovedeste a fi prietenul firmelor care incearca sa ofere utilizatorilor informatia cea mai clara si sigura, de calitate, si se transforma in inamic in cazul celor care se bazeaza pe backlink sau alte tehnici menite sa pacaleasca Google si, implicit pe utilizatori.

Daca totusi aparitia Penguin v-a afectat si pe dumneavoastra este important sa invatati din greseli si sa incercati sa le reparati, sa excludeti trick-urile de tip Black Hat, sa apelati la metode pe care Google le considera ca fiind adecvate, si mai ales sa reconstruiti site-ul intr-o formula noua, orientata catre cititor, cu informatie de calitate, prin folosirea corecta a textelor ancora si printr-un limbaj cat mai natural.

Penguin 2013, ca si variantele sale precedente, curata internetul de site-urile care incearca sa triseze sau sa nu respecte intrutotul legislatia Google. Pentru a fi la curent cu noua modificare de promovare, precum si cu cele care urmeaza sa apara, ar fi recomandat sa cautati cat mai multe informatii.

Noutatile privitoare la urmatoarele update-uri Google pot fi gasite pe site-ul www.danbradu.ro, alaturi de o gama larga de servicii ce pot fi puse la dispozitia dumneavoastra de catre specialistii binecunoscutului brand.

Alte stiri actuale :

1. June 2013 Google Webmaster Report
2. Umfrage – Google Rankingfaktoren 2013
3. Google Penguin 2013: How to Evolve Link Building into Real SEO
4. How to SEO on the right side of Google in 2013
5. Google Confirms Negative SEO
6. Tips To Save Your Site From Getting Penalized By Google Penguin Update