Turbosuflanta-auto-functionare-si-intretinere

Turbosuflanta auto: functionare si intretinere

Turbosuflanta auto este unul dintre cele mai susceptibile elemente ale motorului la avarie. Uleiul care trece prin turbina este acelasi care lubrifiaza motorul. Nu exista sisteme de lubrifiere separate. Din acest motiv, in cazul unei defectiuni a turbocompresorului, cel mai bun lucru de facut este sa opriti masina imediat inainte de a deteriora motorul.

Multe motoare se topesc din cauza unor scurgeri de lubrifiant din turbina. Intr-un timp foarte scurt, dintr-o garnitura de ulei uzata simpla, poate scapa o cantitate mare de ulei, suficient cat sa lase arborele cotit uscat. Exista producatori de masini care au avut probleme majore in ultimii ani cu turbinele montate pe masinile lor si care au explodat dupa 50 / 60.000 de kilometri.

Cu siguranta calitatea scazuta a uleiului folosit si intretinerea amanata influenteaza foarte mult durata acestui anume. Daca ai probleme, apeleaza la reparatii turbine Romania.

Functionarea turbosuflantei auto

Inainte de a fi expulzati, gazele de esapament sunt impinse in interiorul unui corp din fonta in forma de melc (turbina). In interiorul turbinei gasim un ventilator (roata turbinei) care, impins de gaz, incepe sa se intoarca. Turbina este conectata la un al doilea corp din aluminiu (compresor).

Conexiunea se face prin intermediul unui arbore pozitionat pe lagare. Miscarea transmisa activeaza un al doilea ventilator continut in compresor si care aspira aerul extern pentru a-l directiona in intercooler.

Ce este intercoolerul

Intercoolerul nu este altceva decat un radiator cu sarcina de a raci alimentarea cu aer a motorului. Daca aerul devine prea fierbinte, tinde sa se extinda, devenind mai putin dens. In aceste cazuri, masina nu ar putea functiona asa cum ar trebui. Racirea intercoolerului are loc datorita fluxului de aer care trece prin el. De fapt, este de obicei pozitionat in spatele barei de protectie fata pentru a primi cat mai mult aer rece posibil.

Cum sa pastrati un turbosuflant mai mult timp

Exista multe sisteme de intretinere pentru a mentine intact un turbosuflant auto. In primul rand trebuie sa alegeti un lubrifiant bun. Personal, nu folosesc niciodata cele recomandate de producatorul auto. De asemenea, trebuie inlocuit des, fara a acorda prea multa atentie kilometrajului raportat in brosura de intretinere.

In timpul iernii este foarte important sa lasati masina sa se incalzeasca bine inainte de a creste numarul de ture. Uleiul depus pe arbore trebuie sa atinga un anumit tip de temperatura. Daca este prea rece si densa, nu va lubrifia corect rulmentii. Nu uitati niciodata sa utilizati produse chimice specializate pentru ulei de motor. In acest fel, este posibil sa se imbunatateasca gradul de vascozitate si temperatura lubrifiantului.

Cum se verifica un turbosuflant

  1. Ascultati motorul cand este frig

Daca turbina functioneaza fredoneaza, rulmentii sunt probabil uzati. Aceeasi defectiune este indicata de tipaturile metalice ale aripilor rotorului in contact cu carcasa turbinei.

  1. Verificati daca exista depozite de ulei pe carcasa turbocompresorului.

Daca se gasesc depozite de petrol in apropierea rotii turbinei, cel mai probabil  turbosuflanta este defecta. Daca exista pete de ulei pe conexiunea cu galeria de evacuare sau in conducta de alimentare cu aer; este ceva in neregula cu motorul sau sistemul de ventilatie al carterului.

  1. Verificati culoarea gazelor de esapament.

Daca turbosuflanta este uzata, uleiul patrunde in galeria de admisie impreuna cu aerul comprimat, care este ars in camerele de ardere ale motorului. Din acest motiv, gazele de esapament devin negre.